ČVUT DSpace
  • Prohledat DSpace
  • English
  • Přihlásit se
  • English
  • English
Zobrazit záznam 
  •   ČVUT DSpace
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta dopravní
  • ústav letecké dopravy
  • Bakalářské práce - 16121
  • Zobrazit záznam
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta dopravní
  • ústav letecké dopravy
  • Bakalářské práce - 16121
  • Zobrazit záznam
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Korelace adverzních meteorologických jevů a odklonů letů

Correlation of the Airline Diversions and Adverse Meteorological Phenomena

Typ dokumentu
bakalářská práce
bachelor thesis
Autor
Marek Loukota
Vedoucí práce
Olexa Peter
Oponent práce
Kameníková Iveta
Studijní obor
Letecká doprava
Studijní program
Technika a technologie v dopravě a spojích 3
Instituce přidělující hodnost
ústav letecké dopravy



Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznam
Abstrakt
Bezpečnost a efektivitu letového provozu mohou negativně ovlivnit meteorologické jevy, jako je například mlha, bouřková oblačnost, střih větru a silný vítr. Výsledkem mohou být zpoždění a rušení letů, snížená kapacita letišť a odklony na jiná letiště. Odklon letu z důvodu nepříznivého počasí v destinaci stojí letecké společnosti a ostatní zainteresované strany nemalé finanční prostředky. Přestože je počasí považováno za jeden z nejčastějších důvodů pro odklon letu, podrobná data o důvodu odklonu nejsou na evropském trhu centralizovaně dostupná. Cílem této bakalářské práce je určit vliv nepříznivých meteorologických jevů na odklon letů, zanalyzovat odkloněné lety z důvodu počasí a identifikovat jevy, které tyto odklony nejčastěji způsobují. Teoretická část práce se zabývá popisem meteorologických jevů s dopadem na letectví a použitím meteorologických zpráv a předpovědí. Současně je popsán přístup k výběru záložního letiště a navržen doporučený postup výběru pro letecké dopravce. Praktická část práce pracuje s daty poskytnutými Evropskou organizací pro bezpečnost leteckého provozu a historickými meteorologickými daty z roku 2019 pro deset vybraných evropských letišť.
 
The safety and efficiency of air traffic can be affected adversely by meteorological phenomena such as reduced visibility, convective clouds, wind shear, and strong winds. The results may be flight delays, cancellations, reduced runway throughput, and flight diversions to other airports. Especially, flight diversions due to adverse weather at the destination, cause airlines and airport stakeholders considerable financial penalties. Although weather is considered one of the most common reasons for flight diversion, detailed data on the reason for flight diversion are not available centrally for European air traffic. This bachelor's thesis aims to determine the influence of adverse meteorological phenomena on fight diversions, analyze diverted flights due to weather, and identify phenomena that most often cause these diversions. The theoretical part of the thesis deals with the overview of meteorological phenomena with a high impact on aviation and the application of meteorological reports and forecasts. At the same time, the approach to the selection of an alternate airport is described and a recommended selection procedure for flight operators is proposed. The practical part of the thesis works with data provided by the European Aviation Safety Organization and historical meteorological data from 2019 for ten selected European airports.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/103983
Zobrazit/otevřít
PLNY_TEXT (8.372Mb)
PRILOHA (576.8Kb)
PRILOHA (502.6Kb)
POSUDEK (2.394Mb)
POSUDEK (2.426Mb)
Kolekce
  • Bakalářské práce - 16121 [715]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV
 

 

Užitečné odkazy

ČVUT v PrazeÚstřední knihovna ČVUTO digitální knihovně ČVUTInformační zdrojePodpora studiaPodpora publikování

Procházet

Vše v DSpaceKomunity a kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

Můj účet

Přihlásit se

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV