Analýza chování materiálů DX56 při zkoušce tahem při různých rychlostech deformace
Analysis of the behaviour of DX56 materials in tensile testing at different strain rates
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Ondřej Větrovec
Vedoucí práce
Havelka Jan
Oponent práce
Šanovec Jan
Studijní obor
Technologie, materiály a ekonomika strojírenstvíStudijní program
Výroba a ekonomika ve strojírenstvíInstituce přidělující hodnost
ústav strojírenské technologiePráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato bakalářská práce se zabývá vlivem rychlosti deformace na mechanické vlastnosti pro materiál z hlubokotažné oceli CR4. V teoretické části této práce bylo provedeno seznámení s procesem tváření. Dále byl popsán průběh zkoušky tahem a naměřené hodnoty. Zmíněn byl také optický systém ARAMIS, kterým byla zkouška tahem snímána. V Experimentální části byla popsána kalibrace systému ARAMIS a jeho propojení s universálním trhacím zařízením. Další část byla zaměřena na přípravu zkušebních vzorků. Nakonec byla provedena zkouška tahem, která byla následně vyhodnocena. Experimentálně získaná data slouží k vytvoření materiálového modelu pro numerické simulace výroby tenkých plechových dílů ve ŠKODA AUTO a.s. This bachelor's thesis deals with the effect of the strain rate on the mechanical properties of a deep-drawn CR4 steel material. In the theoretical part of this thesis, an introduction to the forming process was made. Furthermore, the tensile test process and measured values were described. The ARAMIS optical system used to perform the tensile test was also mentioned. In the experimental part, the calibration of the ARAMIS system and its connection to the universal tearing device were described. The next part focused on the preparation of the test specimens. Finally, the tensile test was performed and subsequently evaluated. The experimentally obtained data are used to create a material model for numerical simulations of the production of thin sheet metal parts at ŠKODA AUTO a.s.
Kolekce
- Bakalářské práce - 12133 [283]