Ochrana spotřebitele na finančních trzích.
Consumer Protection in the Financial Markets.
Type of document
bakalářská prácebachelor thesis
Author
David Homoláč
Supervisor
Schlossberger Otakar
Opponent
Sponer Miroslav
Study program
Ekonomika a managementInstitutions assigning rank
institut ekonomických studiíRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Hlavním cílem bakalářské práce je informovat o problematice ochrany spotřebitele na finančních trzích, jelikož je spotřebitel i přes množství ochranných prvků v právních kořenech stále často v nevýhodné pozici. Práce je rozdělena do čtyř kapitol. V první kapitole definujeme základní pojmy problematiky. V druhé části detailně rozebereme nekalé obchodní praktiky, které jsou využívány obchodními korporacemi nebo podnikateli. Třetí oddíl se zaobírá možnostmi řešení veřejnoprávních a soukromoprávních sporů ze strany spotřebitele. V závěrečné čtvrté kapitole autor představuje vybrané spotřebitelské spory z praxe a hodnotí, zda byl zvolený způsob řešení správný nebo mohla být využita výhodnější varianta. The aim of this bachelor work is to inform about problematic theme customer protection on financial markets. Despite numerous protective components based in legal code, customer Is mostly at a disadvantage. The whole work Is separated to four parts. In the first chapter Is given a definition about basics concepts in this topic. The second part we look in depth on abusive and unfair practises, that are used by business corporations and entrepreneur. In third section look after solving possibilities in public-law and private law disputes from side of customer. In final fourth chapter author Introduce chosen customers disputes from professional experience and judge, If the chosen solving method was correct or it could be utilized more suitable option.
Collections
- Bakalářské práce - 32163 [614]