Zobrazit minimální záznam

Hydrogen scavenged pre-chamber for a gas combustion engine



dc.contributor.advisorSyrovátka Zbyněk
dc.contributor.authorDavid Hofman
dc.date.accessioned2022-08-31T22:53:53Z
dc.date.available2022-08-31T22:53:53Z
dc.date.issued2022-08-31
dc.identifierKOS-1201007113505
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/103743
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá konstrukčními úpravami a optimalizací vyplachované komůrky pro motor Zetor 1716, určený k přestavbě na motor plynový, s následnou tvorbou výkresové dokumentace. Výsledný výpočetní model pro Creo Flow Analysis byl kalibrován s využitím výsledků z 3-D CFD programu AVL FIRE. S pomocí kalibrovaného modelu bylo otestováni vícero verzí, ze kterých byla vytvořena optimalizovaná komůrka s ohledem na co nejmenší zástavbové nároky. Ta pak byla otestována v AVL FIRE s průběhem celého spalovacího cyklu, tedy včetně výměny náplně a simulace chemické kinetiky spalování.cze
dc.description.abstractThis diploma thesis deals with design modification and optimization of scavenged prechamber designed for the Zetor 1716 engine which is intended for conversion to natural gas engine, with subsequent creation of drawing documentation. The resulting computation model for Creo Flow Analysis was calibrated using results from 3-D CFD simulation made in AVL FIRE software. With the help of the calibrated model, several versions were tested, from which an optimized chamber was created with regards to keeping changes to the cylinder head at minimum. Resulting geometry was tested in AVL FIRE by simulation the entire combustion cycle, i.e. including charge replacement during intake end exhaust stroke with simulation of the chemical kinetics of combustion.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectKomůrkacze
dc.subjectvyplachovaná předkomůrkacze
dc.subjectZetorcze
dc.subjectCNGcze
dc.subjectmethancze
dc.subjectVodíkcze
dc.subject3-D CFDcze
dc.subject3-D CADcze
dc.subjectCreo Flow Analysiscze
dc.subjectScavenged prechambereng
dc.subjectmass flow rateeng
dc.subjectZetoreng
dc.subjectCNGeng
dc.subjectmethaneeng
dc.subjectHydrogeneng
dc.subject3-D CFDeng
dc.subject3-D CADeng
dc.subjectCreo Flow Analysiseng
dc.titleVodíkem vyplachovaná komůrka pro nepřímý zážeh v plynovém spalovacím motorucze
dc.titleHydrogen scavenged pre-chamber for a gas combustion engineeng
dc.typediplomová prácecze
dc.typemaster thesiseng
dc.contributor.refereeVávra Jiří
theses.degree.disciplineSpalovací motorycze
theses.degree.grantorústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelcze
theses.degree.programmeDopravní a transportní technikacze


Soubory tohoto záznamu




Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam