Vodíkem vyplachovaná komůrka pro nepřímý zážeh v plynovém spalovacím motoru
Hydrogen scavenged pre-chamber for a gas combustion engine
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
David Hofman
Vedoucí práce
Syrovátka Zbyněk
Oponent práce
Vávra Jiří
Studijní obor
Spalovací motoryStudijní program
Dopravní a transportní technikaInstituce přidělující hodnost
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Diplomová práce se zabývá konstrukčními úpravami a optimalizací vyplachované komůrky pro motor Zetor 1716, určený k přestavbě na motor plynový, s následnou tvorbou výkresové dokumentace. Výsledný výpočetní model pro Creo Flow Analysis byl kalibrován s využitím výsledků z 3-D CFD programu AVL FIRE. S pomocí kalibrovaného modelu bylo otestováni vícero verzí, ze kterých byla vytvořena optimalizovaná komůrka s ohledem na co nejmenší zástavbové nároky. Ta pak byla otestována v AVL FIRE s průběhem celého spalovacího cyklu, tedy včetně výměny náplně a simulace chemické kinetiky spalování. This diploma thesis deals with design modification and optimization of scavenged prechamber designed for the Zetor 1716 engine which is intended for conversion to natural gas engine, with subsequent creation of drawing documentation. The resulting computation model for Creo Flow Analysis was calibrated using results from 3-D CFD simulation made in AVL FIRE software. With the help of the calibrated model, several versions were tested, from which an optimized chamber was created with regards to keeping changes to the cylinder head at minimum. Resulting geometry was tested in AVL FIRE by simulation the entire combustion cycle, i.e. including charge replacement during intake end exhaust stroke with simulation of the chemical kinetics of combustion.
Kolekce
- Diplomové práce - 12120 [451]