Zobrazit minimální záznam

Influence of Controlled Rest on the Vigilance



dc.contributor.advisorSocha Vladimír
dc.contributor.authorMartin Novotný
dc.date.accessioned2022-08-31T22:53:10Z
dc.date.available2022-08-31T22:53:10Z
dc.date.issued2022-08-31
dc.identifierKOS-1085735401505
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/103710
dc.description.abstractCílem této práce bylo zhodnotit vliv řízeného odpočinku na bdělost pilota, a to při podmínkách letů na krátké či středně-dlouhé vzdálenosti. Bylo tak provedeno experimentálně, na simulátoru letounu Beechcraft Baron 58. Experimentu se účastnilo celkem 10 lidí (9 mužů a 1 ženy), pilotů ve fázi výcviku. Byli rozděleni do dvou nezávislých skupin podle doby provádění letu (večer/nad ránem). Každý z nich odletěl celkem 2 lety, jeden bez řízeného odpočinku a jeden s ním. Data o bdělosti byla sbírána za pomocí 5minutových PVT testů a eye-trackingu. Výsledná data neukázala významný rozdíl v bdělosti pilotů po řízeném odpočinku v porovnání s letem bez něj. Byl však detekován významný pokles bdělosti po dobu 30 minut po ukončení řízeného odpočinku, spjatý se spánkovou inercií. Další výzkum této problematiky je velmi potřebný.cze
dc.description.abstractThe goal of this study was to evaluate the influence of Controlled Rest on pilot’s vigilance, under the conditions of short/medium haul flights. An experiment was carried out on the Beechcraft Baron 58 aircraft simulator. A total of 10 people (9 men and 1 woman) took part in the experiment. All of them were flight school students at the time. Each one piloted a total of 2 flights within the experiment, one without the Controlled Rest period and one with it. Data was collected using 5minute PVT tests and eye-tracking. The data showed no significant impact of the Controlled rest period on the pilot’s vigilance. However, within the period of 30 minutes after the end of the Controlled rest, a significant decrease in the pilot’s vigilance was detected. This decrease is most likely associated with sleep inertia. Further research on this topic is required.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectLetectvícze
dc.subjectřízený odpočinekcze
dc.subjectbdělostcze
dc.subjectúnavacze
dc.subjectspánková inerciecze
dc.subjectAviationeng
dc.subjectcontrolled resteng
dc.subjectvigilanceeng
dc.subjectfatigueeng
dc.subjectsleep inertiaeng
dc.titleVliv řízeného odpočinku na bdělostcze
dc.titleInfluence of Controlled Rest on the Vigilanceeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.typebachelor thesiseng
dc.contributor.refereeFreigang Michal
theses.degree.disciplineProfesionální pilotcze
theses.degree.grantorústav letecké dopravycze
theses.degree.programmeTechnika a technologie v dopravě a spojích 3cze


Soubory tohoto záznamu




Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam