Experimentální a modelové možnosti popisu vlastností vstřikovačů pro vznětové motory
Experimental and model description of diesel fuel injectors behaviour
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
David Blažek
Supervisor
Klír Vojtěch
Opponent
Bezvoda Josef
Field of study
Spalovací motoryStudy program
Dopravní a transportní technikaInstitutions assigning rank
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Tato práce se zabývá popisem provozního opotřebení vstřikovačů systému Common-Rail využívaných v současných vznětových motorech. Dále možnostmi využití měřicí vývojové stolice EFS, která je součástí vybavení laboratoře vstřikování CVUM ve VTP Roztoky, k hodnocení provozního opotřebení vstřikovačů. Rešeršní část pojednává o vzniku škodlivin ve vznětových motorech a vývoji emisních norem, které vedly k intenzivnímu vývoji a vzniku systému Common-Rail. Na to navazuje jeho popis zaměřující se na vstřikovače a jejich provozní opotřebení. V praktické části bylo provedeno měření na vývojové stolici EFS. Pro měření byly vybírány vstřikovače z vozidel, u kterých byla diagnostikována závada na vstřikovacím systému. Z výsledků měření byl vyhodnocen stav provozního opotřebení a jeho vliv na chování motoru. Na závěr došlo k porovnání naměřených hodnot z vývojové stolice EFS a servisních stolic, které jsou v servisní praxi využívány pro hodnocení stavu vstřikovačů. This thesis deals with the description of the operational wear of Common-Rail system injectors used in current diesel engines. Furthermore, the possible usage of the EFS measuring development bench, which is part of the equipment of the injection laboratory CVUM at VTP Roztoky, for assessing the operational wear of injectors is evaluated. The research part discusses the formation of pollutants in diesel engines and the development of emission standards that led to the intensive development and invention of the Common-Rail system. This is followed by its description focusing on the injectors and their operational wear. In the practical part, measurements were made on the EFS development bench. Injectors from vehicles that were diagnosed with a fault in the injection system were selected for measurement. The state of operational wear and its effect on the behaviour of the engine was evaluated from the measurement results. At the end, the results from the EFS development test bench and service test bench were compared. These benches are used in field practice to evaluate condition of injectors.
Collections
- Diplomové práce - 12120 [421]