ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Mechanical Engineering
  • Department of Automotive, Combustion Engine and Railway
  • Bachelor Theses - 12120
  • View Item
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Mechanical Engineering
  • Department of Automotive, Combustion Engine and Railway
  • Bachelor Theses - 12120
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Optimalizace vozového parku carsharingu z pohledu pohonu vozidel

Carsharing fleet optimization with regards to vehicle powertrain type

Type of document
bakalářská práce
bachelor thesis
Author
Jan Landecký
Supervisor
Jirovský Václav
Opponent
Heřmanová Jolana
Field of study
bez oboru
Study program
Teoretický základ strojního inženýrství
Institutions assigning rank
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidel



Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Mezi poslední trendy patří snižování emisí skleníkových plynů. Zákazníci upřednostňují výrobky a služby těch firem, které se chovají ekologicky a snaží se snižovat svou uhlíkovou stopu. Pokud daný podnik disponuje i svým vozovým parkem, může přijít z vedení rozhodnutí o snížení emisí nahrazením veškerých spalovacích vozidel elektromobily. Je to ale proveditelné? Na to odpovídá tato práce, která se zabývá určením typické jízdy půjčených vozidel a zjištěním, jestli by cesty podniknuté spalovacími vozidly šly nahradit těmi elektrickými. Dále tato práce analyzuje, které části města by bylo výhodné vyhradit pouze pro elektromobily a porovnat je s navrhovanou nízkoemisní zónou.
 
The latest trends include reducing greenhouse gas emissions. Customers prefer products and services from companies that are environmentally friendly and strive to reduce their carbon footprint. If the company in question also has its own fleet of vehicles, the decision to reduce emissions by replacing all internal combustion vehicles with electric vehicles may come from management. But is this feasible? This thesis answers that question by identifying typical journeys taken by rental vehicles and determining whether journeys taken by internal combustion vehicles could be replaced by electric vehicles. Furthermore, this thesis analyses which parts of the city would benefit from being reserved for electric vehicles only and compares them with the proposed low emission zone.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/103621
View/Open
PRILOHA (3.988Mb)
POSUDEK (218.6Kb)
POSUDEK (275.8Kb)
PLNY_TEXT (4.557Mb)
Collections
  • Bakalářské práce - 12120 [299]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV