Zobrazit minimální záznam

Development of an environment for simulation of assembly in virtual reality



dc.contributor.advisorKellner Tomáš
dc.contributor.authorJiří Němec
dc.date.accessioned2022-08-28T22:51:51Z
dc.date.available2022-08-28T22:51:51Z
dc.date.issued2022-08-28
dc.identifierKOS-1201007195005
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/103619
dc.description.abstractCílem této práce je návrh virtuálního prostředí pro simulaci montáže ve virtuální realitě. V rámci teoretické části práce jsou přiblíženy pojmy a problematika montáže, ergonomie a virtuální reality pro ověření funkčnosti později vytvořeného virtuálního prostředí. V práci je popsána tvorba modelů, textur a skriptů, které jsou využity herním enginem pro vizualizaci a interakci. Pro ověření funkčnosti simulace bylo vytvořeno montážní pracoviště s jednoduchým rozložením montážních boxů, přepravek a se simulovaným montážním procesem modelu čerpadla. Závěrem práce došlo k zhodnocení simulovaných pohybů a dosahů při montáži ve virtuální realitě.cze
dc.description.abstractThe aim of this thesis is to design a virtual environment for simulating assembly in virtual reality. In the theoretical part of the thesis, the concepts and issues of assembly, ergonomics and virtual reality are introduced to verify the functionality of the later created virtual environment. The thesis describes the creation of models, textures and scripts that are used by the game engine for visualization and interaction. To verify the functionality of the simulation, an assembly workstation was created with a simple layout of assembly boxes, euro crates and with a simulated assembly process of a pump model. Finally, the work concluded with an evaluation of the simulated movements and reaches during the assembly in virtual reality.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectNávrh virtuálního prostředícze
dc.subjectVirtuální realitacze
dc.subjectUnreal Engine 5cze
dc.subjectMontážcze
dc.subjectErgonomiecze
dc.subjectMontážní pracovištěcze
dc.subjectVirtual environment designeng
dc.subjectVirtual realityeng
dc.subjectUnreal Engine 5eng
dc.subjectAssemblyeng
dc.subjectErgonomicseng
dc.subjectAssembly workplaceeng
dc.titleVývoj prostředí pro simulaci montáže ve virtuální realitěcze
dc.titleDevelopment of an environment for simulation of assembly in virtual realityeng
dc.typediplomová prácecze
dc.typemaster thesiseng
dc.contributor.refereeBaumruk Martin
theses.degree.disciplinebez oborucze
theses.degree.grantorústav mechaniky, biomechaniky a mechatronikycze
theses.degree.programmePrůmysl 4.0cze


Soubory tohoto záznamu




Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam