Vývoj prostředí pro simulaci montáže ve virtuální realitě
Development of an environment for simulation of assembly in virtual reality
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Jiří Němec
Vedoucí práce
Kellner Tomáš
Oponent práce
Baumruk Martin
Studijní obor
bez oboruStudijní program
Průmysl 4.0Instituce přidělující hodnost
ústav mechaniky, biomechaniky a mechatronikyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Cílem této práce je návrh virtuálního prostředí pro simulaci montáže ve virtuální realitě. V rámci teoretické části práce jsou přiblíženy pojmy a problematika montáže, ergonomie a virtuální reality pro ověření funkčnosti později vytvořeného virtuálního prostředí. V práci je popsána tvorba modelů, textur a skriptů, které jsou využity herním enginem pro vizualizaci a interakci. Pro ověření funkčnosti simulace bylo vytvořeno montážní pracoviště s jednoduchým rozložením montážních boxů, přepravek a se simulovaným montážním procesem modelu čerpadla. Závěrem práce došlo k zhodnocení simulovaných pohybů a dosahů při montáži ve virtuální realitě. The aim of this thesis is to design a virtual environment for simulating assembly in virtual reality. In the theoretical part of the thesis, the concepts and issues of assembly, ergonomics and virtual reality are introduced to verify the functionality of the later created virtual environment. The thesis describes the creation of models, textures and scripts that are used by the game engine for visualization and interaction. To verify the functionality of the simulation, an assembly workstation was created with a simple layout of assembly boxes, euro crates and with a simulated assembly process of a pump model. Finally, the work concluded with an evaluation of the simulated movements and reaches during the assembly in virtual reality.
Kolekce
- Diplomové práce - 12105 [211]