Zobrazit minimální záznam

Autonomous vehicle position data fusion



dc.contributor.advisorHaniš Tomáš
dc.contributor.authorTomáš Twardzik
dc.date.accessioned2022-08-25T22:53:31Z
dc.date.available2022-08-25T22:53:31Z
dc.date.issued2022-08-25
dc.identifierKOS-1174747449805
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/103408
dc.description.abstractMagisterská práce se věnuje tématu fúze dat pro lokalizaci autonomních vozidel. V teoretické části jsem zmapoval široké spektrum současných technologií používaných pro lokalizaci autonomních vozidel a vytvořil jsem kompaktní shrnutí této problematiky. Praktická část se odvíjela od mé práce na projektu Toyota Mini, kde jsem měl za úkol vyřešit úkol robustního a přesného pozicování. Z rešerše jsem zvolil využití RTK diferenčních GNSS s mou vlastní korekční stanicí. Pro GNSS systém jsem navrhnul několik 3D tisků, které slouží jako krabičky pro elektroniku nebo jako držáky a kotvy antén na platformě ToMi2. Mimo jiné jsem připravil skript pro testování přesnosti algoritmů vizuální odometrie, dle jehož výsledků jsem následně zvolil nejlepší algoritmus pro datovou fúzi, který jsem integroval do ROS2 systému vozu. V neposlední řadě jsem pak implementoval samotnou datovou fúzi postavenou na Extended Kalmanově Filtru, který pracuje s daty sbíranými během reálného provozu ToMi2 vozidla. Datová fúze využívá data čtyř modalit, a to GNSS, vizuální odometrie, výsledky kinematického odometrického modelu a gyroskopu. Funkčnost lokalizačního odhadovače jsem ověřil v několika simulovaných scénářích postavených na nasbíraných datech, kde cíleně došlo k výpadkům měření. Mé řešení zachovalo funkčnost i přes ztrátu absolutních lokalizačních dat a udrželo si přijatelnou přesnost i v takto náročných podmínkách.cze
dc.description.abstractMy Master's thesis is dedicated to data fusion-based autonomous vehicle localization. The theoretical part covers a broad spectrum of available technologies and methods for autonomous vehicle positioning, and summarizes them into a compact review. My practical work was centered around the Toyota Mini project, for which I was to deliver a robust and accurate positioning solution. The review of possible solutions led me to the application of a Real-Time-Kinematics enabled differential GNSS solution with my own correction base station. For this system, I have designed and 3D printed enclosure boxes and mounting solutions for the ToMi2 platform, configured a complete DGNSS system and successfully deployed it. Furthermore, I have devised a visual odometry testing tool, based on which I have guided the choice of the selected visual odometry algorithm for the platform. Lastly, I have completed an EKF data fusion vehicle localization script, which operates with data gathered from the ToMi2 platform during its operation. Data fusion harnesses data of four modalities: GNSS, visual odometry, odometry model and inertial measurement unit. Validity of implementation was tested in several simulated scenarios with real-world data, where select measurement was missing or dropped out for a brief time period. My proposed solution sustained all the challenges and maintained acceptable estimation accuracy.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectfúze datcze
dc.subjectExtended Kalmanův filtrcze
dc.subjectodometrie vozucze
dc.subjectvizuální odometriecze
dc.subjectGlobální navigační systémycze
dc.subjectdiferenční GNSScze
dc.subjectRTKcze
dc.subjectIMUcze
dc.subjectdata fusioneng
dc.subjectExtended Kalman filtereng
dc.subjectvehicle odometryeng
dc.subjectvisual odometryeng
dc.subjectGNSSeng
dc.subjectdifferential GNSSeng
dc.subjectRTKeng
dc.subjectIMUeng
dc.titleFúze senzorických dat polohy pro autonomní vozidlacze
dc.titleAutonomous vehicle position data fusioneng
dc.typediplomová prácecze
dc.typemaster thesiseng
dc.contributor.refereeSojka Michal
theses.degree.disciplineKybernetika a robotikacze
theses.degree.grantorkatedra řídicí technikycze
theses.degree.programmeKybernetika a robotikacze


Soubory tohoto záznamu





Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam