ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Mechanical Engineering
  • Department of Automotive, Combustion Engine and Railway
  • Bachelor Theses - 12120
  • View Item
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Mechanical Engineering
  • Department of Automotive, Combustion Engine and Railway
  • Bachelor Theses - 12120
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Virtuální testování systémů integrované bezpečnosti

Virtual Testing of Vehicle Integrated Safety Systems

Type of document
bakalářská práce
bachelor thesis
Author
Karel Zmek
Supervisor
Jirovský Václav
Opponent
Kotanová Lucie
Field of study
bez oboru
Study program
Teoretický základ strojního inženýrství
Institutions assigning rank
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidel



Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Práce se zabývá metodikou testování systémů integrované bezpečnosti osobních automobilů ve virtuálním prostředí. V práci jsou okrajově popsány principy funkce současných asistenčních a bezpečnostních systémů. Práce se zaměřuje zejména na tvorbu simulací tří testů zabývajících se interakcí bezpečnostního systému AEB s reakcí řidiče na vnější situaci. Pro tvorbu modelů testovacích scénářů je využito programu IPG CarMaker. Vytvořené parametrické simulace jsou zrealizovány a vyhodnoceny, na základě čehož jsou stanoveny počáteční podmínky pro provedení reálných testů. Tyto podmínky vycházejí z dynamického limitu vozidla.
 
This bachelor thesis concerns testing methodology of integrated vehicle safety systems in a virtual environment. The thesis mentions the basic principles of current vehicle safety and assistant systems. The main goal of this thesis is to create three test scenarios concerning driver and AEB safety system interaction with an external situation. To create these test scenarios in a virtual environment, the software IPG CarMaker is used. Created parameter simulations are realized and evaluated. Based on the results from the simulations, initial conditions for the real tests are set. The conditions come from dynamic state limits for the tested vehicle.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/102925
Collections
  • Bakalářské práce - 12120 [245]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV