Návrh koncepce aerodynamického tunelu pro nácvik letů s obleky Wing Suit
The design of Wingsuit fly wind tunnel
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
František Stloukal
Vedoucí práce
Schmirler Michal
Oponent práce
Hyhlík Tomáš
Studijní obor
bez oboruStudijní program
Teoretický základ strojního inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
ústav mechaniky tekutin a termodynamikyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem vnitřní geometrie a výpočtem tlakové ztráty generované na trati trenažeru letu ve wingsuitovém obleku. V první části je zařazena rešerše aerodynamických tunelů a je uvedeno fyzikální minimum potřebné k výpočtu. Následně jsou rozebrány jednotlivé části tunelu a jejich vliv na kvalitu proudění. Je zde zařazena část rozebírající let v obleku wingsuit a požadavky na tunel toto umožňující. Dále je předložena metodika konstrukce vnitřní geometrie tunelu a jsou uvedeny použité výpočty. Analytický inženýrský výpočet je doplněn o simulace pomocí CFD v komerčním programu Fluent a následně jsou porovnány analytické a numerické výpočty. V poslední části je předložena optimalizace geometrie za účelem snížení tlakové ztráty. This bachelor thesis discusses the design of the internal geometry and calculation of the pressure loss generated on a wingsuit flight simulator track. In the first part, an existing wind tunnel study is presented and the physics basics required for the calculation are listed. Subsequently, the different parts of the tunnel and their influence on the flow quality is discussed. A section analysing wingsuit flight and the requirements for a tunnel to enable one to do so is included. The methodology for the design of the internal geometry of the tunnel is provided and the calculations are listed. The analytical engineering calculations are accompanied by CFD simulations using the commercial software Fluent and the results from analytical and numerical calculations are compared. Eventually, the optimisation of the geometry to reduce the pressure loss is introduced.
Kolekce
- Bakalářské práce - 12112 [104]