Rozdělení VLL do ucelených částí pro provoz UAS
Division of VLL into Specific Airspaces for UAS Operation
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Tomáš Tlučhoř
Supervisor
Kraus Jakub
Opponent
Pecho Pavol
Field of study
Provoz a řízení letecké dopravyStudy program
Technika a technologie v dopravě a spojíchInstitutions assigning rank
ústav letecké dopravyRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Bezpilotní systémy rostou na popularitě jak u široké veřejnosti, tak u soukromých subjektů. S jejich rozvojem pronikají do různých oblastí lidských činností. Jejich počty se neustále zvyšují. Plány do budoucna jsou s bezpilotními systémy velké, a proto je důležité korigovat a regulovat jejich provoz. Samotný provoz bezpilotních systémů může naplnit kapacitu velmi nízkého vzdušného prostoru, který je společným prostorem i pro letectví s pilotem na palubě. Plány a návrhy pro jejich regulaci jsou tedy na místě a je nezbytné, aby se v čas podchytily a nebránilo se tak možnému vývoji a rozvoji nových technologií. Proto je předmětem této diplomové práce navrhnout metodiku pro rozdělení velmi nízkého vzdušného prostoru a na jejím základě stanovit pravidla pro vznik vzdušných prostorů U-space v České republice. Metodika je založena na principu ohodnocení lokalit dle možného rizika vznikajícího při provozu bezpilotních systémů. Nad Českou republikou tak dojde k vykreslení pomyslných sloupců rizikovosti daných lokalit. Touto metodikou lze ohodnotit každou lokalitu nacházející se v České republice, jelikož postihuje celou oblast vstupující do velmi nízkého vzdušného prostoru. Unmanned aircraft systems are growing in popularity with both the public and private entities, penetrating various areas of human activity as they develop. Their numbers are steadily increasing. Plans are tremendous with unmanned aircraft systems, so it is important to correct and regulate their operations. The operations of the unmanned aircraft systems can fill the capacity of very low-level airspace, which is common airspace even for manned aviation. Plans and proposals for regulating them are important. They need to be captured in time so as not to hinder the possible development of new technologies. The subject of this diploma thesis is to design a methodology for the division of very low-level airspace together with rules for the creation of U-space airspaces in the Czech Republic. The methodology is based on the principle of assessment of all locations according to the potential risk arising from the operation of unmanned aircraft systems. Above the Czech Republic, the imaginary risk columns of the localities will be rendered. This methodology can be used to assess each location in the Czech Republic, as it affects the entire area entering very low-level airspace.
Collections
- Diplomové práce - 16121 [521]