Návrh dynamického způsobu řízení křižovatky Husova - V. Klementa v Ml. Boleslav
Dynamic design at the TL intersection Husova - V. Klementa in Ml. Boleslav
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Jan Černý
Vedoucí práce
Tichý Tomáš
Oponent práce
Bernášek Milan
Studijní program
Inteligentní dopravní systémyInstituce přidělující hodnost
ústav dopravní telematikyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
V této diplomové práci je řešen návrh světelně řízené křižovatky na doposud neřízené křižovatce Husova x Václava Klementa v Mladé Boleslavi. Předkládaný text navazuje na moji bakalářskou práci, kde bylo navrženo základní situační řešení a kapacitní posouzení. Diplomová práce významně rozšiřuje a prohlubuje návrh, jenž byl uveden v bakalářské práci. Konkrétně se jedná o rozšíření návrhu světelného signalizačního řízení pomocí dynamického způsobu řízení, doplnění detekce a preference MHD za použití technologie V2X a zákresu situace se všemi stavebními úpravami, značením a logikou řízení v rozsahu plnohodnotného dopravního řešení pro realizaci. Návrh logiky řízení pro křižovatku s dynamickým způsobem řízení byl proveden v softwaru LISA+, kde bylo řízení simulováno a otestováno včetně následného ověření přímo v řadiči. Navržené řešení má za úkol zlepšit kvalitu dopravy v dané lokalitě, snížit počet nehod a zvýšit bezpečnost chodců na křižovatce. This diploma thesis deals with the design of a light-controlled intersection at the hitherto uncontrolled intersection of Husova x Václava Klementa in Mladá Boleslav. The presented text follows up on my bachelor's thesis, where a basic situational solution and capacity assessment were proposed. The diploma thesis significantly expands and deepens the proposal, which was presented in the bachelor's thesis. Specifically, it is an extension of the design of traffic lights using a dynamic method of control, supplementation of detection and preferences of public transport using V2X technology and a plot of the situation with all construction modifications, signage and control logic in the scope of a full-fledged transport solution for implementation. The design of the control logic for the intersection with the dynamic control method was performed in the LISA + software, where the control was simulated and tested, including subsequent verification directly in the controller. The proposed solution aims to improve the quality of traffic in the area, reduce the number of accidents and increase pedestrian safety at the intersection.