Analýza vlivu ekonomického prostředí hlavních letišť ve Vietnamu
Analysis of Impact of Economic Environment of Major Airports in Vietnam
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Toan Truong Quang
Supervisor
Vittek Peter
Opponent
Vokatý Tomáš
Field of study
Provoz a řízení letecké dopravyStudy program
Technika a technologie v dopravě a spojíchInstitutions assigning rank
ústav letecké dopravyRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Letecká doprava ve Vietnamu patří mezi nejrychleji rostoucí trhy na světě. Autor v této práci zkoumá vliv celkem deseti ukazatelů letecké dopravy a dvanácti regionálních ukazatelů ve Vietnamu, zejména vliv na turismus, zahraniční obchod a přímé zahraniční investice. Ke zkoumání vlivu byl použit Grangerův test kauzality, jehož výsledky byly následně využity pro predikci vlivu do roku 2025. Výsledky Grangerova testu kauzality ukázaly, že ukazatele letecké dopravy mají vliv na míru nezaměstnanosti, počet zahraničních turistů, hrubý domácí produkt, příchozí přímé zahraniční investice a na hodnotu odchozích přímých zahraničních investicí. Vztah mezi leteckou dopravou a zahraničním obchodem nebyl prokázán. Při zkoumání vlivu regionálních ukazatelů na ukazatele letecké dopravy dospěl autor k výsledku, kdy regionální ekonomika má vliv na počet zahraničních cestujících a konektivitu. Dále došlo k predikci hodnot hrubého domácího produktu a přímých zahraničních investicí na základě předpokládaného počtu zahraničních cestujících. Výsledky analýzy byly následně validovány s ostatními pracemi, které taktéž zkoumaly vliv letecké dopravy a regionální ekonomiky. Air transport in Vietnam is one of the fastest growing air transport markets in the World. In this thesis author analyses the impact between ten air transport indicators and twelve regional indicators in Vietnam, especially the impact on tourism, trade and foreign direct investments. Granger causality test was used to determine causality. Results of Granger causality test were used afterwards for prediction until year 2025. Granger causality test shows causality of air transport indicators on unemployment rate, number of foreign tourists, gross domestic product, number of incoming foreign direct investments and value of outgoing foreign direct investments. There is no evidence of causality between air transport indicators and trade. In the other direction of causality there was evidence of causal relationship between regional indicators and number of foreign passengers and connectivity. Next step was prediction of gross domestic product and number of foreign direct investments based on number of foreign passengers. Last step was validating of obtained results with other conducted works on causality between air transport and regional economy.
Collections
- Diplomové práce - 16121 [521]