ČVUT DSpace
  • Prohledat DSpace
  • English
  • Přihlásit se
  • English
  • English
Zobrazit záznam 
  •   ČVUT DSpace
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta dopravní
  • ústav letecké dopravy
  • Diplomové práce - 16121
  • Zobrazit záznam
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta dopravní
  • ústav letecké dopravy
  • Diplomové práce - 16121
  • Zobrazit záznam
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Testovací zařízení pro měření výkonnostních charakteristik pohonných systémů UA

Testing Device for Measuring the Performance Characteristics of UA Propulsion

Typ dokumentu
diplomová práce
master thesis
Autor
Karel Hylmar
Vedoucí práce
Kušmírek Stanislav
Oponent práce
Regula Marek
Studijní obor
Provoz a řízení letecké dopravy
Studijní program
Technika a technologie v dopravě a spojích
Instituce přidělující hodnost
ústav letecké dopravy



Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznam
Abstrakt
VTOL bezpilotní letadla jsou provozována v nízkých letových hladinách, blízko nad zemí, kde na ně působí špatně předvídatelné meteorologické podmínky, které mohou způsobit závažnou degradaci jejich aerodynamických, výkonnostních a letových charakteristik. Z těchto meteorologických podmínek je pro provoz VTOL bezpilotních letadel nejnebezpečnější výskyt námrazy. Přesto, že námraza představuje značná bezpečnostní a provozní rizika, není doposud při jejich provozu zohledňována a neexistují proti ní žádná certifikovaná a ověřená anti-icing či de-icing řešení. Cílem této práce je navrhnout koncept společně s metodikou testování, který by umožnil stanovit vliv jednotlivých meteorologických podmínek námrazy na vybrané výkonnostní charakteristiky propulzních systémů VTOL bezpilotních letadel. Testování a vystavení propulzních systémů podmínkám námrazy probíhalo v klimatické komoře FSv ČVUT v Praze. V klimatické komoře bylo provedeno několik sérií měření, při kterých byly propulzní systémy vystaveny teplotě 15, -5, -10 a -15 °C a objemovém průtoku přechlazených vodních kapek 1,43 g/s. Vzájemné porovnání provedených měření umožnilo stanovit vliv jednotlivých podmínek na pokles tahu, nárůst odebíraného elektrického proudu a vznik vibrací.
 
VTOL unmanned aircrafts are operated at low flight levels, close to the ground, where they are exposed to meteorological conditions, which are difficult to predict and can cause severe degradation of their aerodynamic, performance and flight characteristics. Of these meteorological conditions, icing is the most dangerous for the operation of VTOL unmanned aircrafts. Although icing poses significant safety and operational risks, it has not yet been taken into account in their operation and there are no certified and verified anti-icing and de-icing solutions against it. The aim of this work is to propose a concept together with testing methodology, which would allow to determine the influence of individual meteorological conditions of icing on selected performance characteristics of propulsion systems of VTOL unmanned aircrafts. Testing and exposure of propulsion systems to icing conditions took place in the climatic chamber of the Faculty of Civil Engineering CTU Prague. Several series of measurements were performed in the climatic chamber, in which the propulsion systems were exposed to a temperature of 15, -5, -10 and -15 ° C and a volume flow of supercooled water droplets of 1,43 g/s. The mutual comparison of the performed measurements made it possible to determine the influence of individual conditions on the decrease of the lift, the increase of the consumed electric current and the occurrence of vibrations.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/101820
Zobrazit/otevřít
PLNY_TEXT (4.490Mb)
POSUDEK (2.249Mb)
POSUDEK (1015.Kb)
Kolekce
  • Diplomové práce - 16121 [579]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV
 

 

Užitečné odkazy

ČVUT v PrazeÚstřední knihovna ČVUTO digitální knihovně ČVUTInformační zdrojePodpora studiaPodpora publikování

Procházet

Vše v DSpaceKomunity a kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

Můj účet

Přihlásit se

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV