Zobrazit minimální záznam

Embedding League of Legends player styles for clustering and outlier detection



dc.contributor.advisorDrchal Jan
dc.contributor.authorNikolay Tsoy
dc.date.accessioned2022-06-10T22:54:49Z
dc.date.available2022-06-10T22:54:49Z
dc.date.issued2022-06-10
dc.identifierKOS-1180078693905
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/101817
dc.description.abstractOblast online her je předmětem značného zájmu a množství dat neustále roste. Tyto informace můžeme využít k lepšímu modelování výkonu hráčů a pochopení jejich herních stylů a dovedností. Tato práce analyzuje herní data z League of Legends, jedné z nejpopulárnějších kompetitivních online her typu MOBA. Experimenty jsme prováděli na ručně shromážděné sadě dat, která obsahuje informace o 141 300 zápasech s 202 příznaky pro 1413 unikátních hráčů (100 posledních zápasů pro každého hráče). Cílem této práce bylo představit přístup pro generování reprezentativních hráčských embeddingů. Za tímto účelem jsme natrénovali dva modely neuronových sítí, Multilayer Autoencoder a Stacked LSTM Autoencoder. Porovnali jsme embeddingy založené na různých technikách předzpracování dat a shlukovali jsme embeddingy pomocí algoritmu K-means. Úspěšně se nám podařilo rozdělit hráče do odlišných shluků. K analýze vytvořených shluků jsme použili metody významnosti příznaků. Kromě toho jsme použili Unsupervised Anomaly Detection model k předpovědi následujících statistik zápasů. Přínosy této práce mají potenciál být využity ve službách analýzy online her k vytváření otisků hráčů, předpovídání výsledků her a odhalování podezřelého chování.cze
dc.description.abstractThe online games area is attracting considerable interest, and the quantity of data is constantly growing. We can utilize this information to better model players' performance and understand their playing styles and skills. This work analyzes game data from League of Legends, one of the most popular competitive MOBA online games. We performed our experiments on the hand-collected dataset that contains information about 141 300 matches with 202 features for 1413 unique players (100 most recent matches for every player). The goal of this work was to present an approach for generating representative player embeddings. For this purpose, we trained two neural network models, Multilayer Autoencoder and Stacked LSTM Autoencoder. We compared the embeddings based on different data preprocessing techniques and clusterized the embeddings using the K-means algorithm. We successfully managed to split players into distinct clusters. We employed feature importance methods to analyze produced clusters. Moreover, we used the Unsupervised Anomaly Detection model to predict the following match statistics. The contributions of this work have the potential to be used in online game analysis services to create player fingerprints, predict game outcomes, and detect suspicious behavior.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectStrojové učenícze
dc.subjectModelování hráčůcze
dc.subjectLeague of Legendscze
dc.subjectLSTM Autoencodercze
dc.subjectEmbeddingycze
dc.subjectDetekce odlehlých hodnotcze
dc.subjectMachine learningeng
dc.subjectPlayer modelingeng
dc.subjectLeague of Legendseng
dc.subjectLSTM Autoencodereng
dc.subjectEmbeddingseng
dc.subjectOutlier detectioneng
dc.titleReprezentace herních stylů hry League of Legends pro shlukovou analýzu a detekci odlehlých hodnotcze
dc.titleEmbedding League of Legends player styles for clustering and outlier detectioneng
dc.typebakalářská prácecze
dc.typebachelor thesiseng
dc.contributor.refereeNovák Petr
theses.degree.disciplineZnalostní inženýrstvícze
theses.degree.grantorkatedra aplikované matematikycze
theses.degree.programmeInformatika 2009cze


Soubory tohoto záznamu




Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam