Věnná města českých královen - pokročilý export grafických formátů
Dowry Towns of Bohemian Queens - Advanced export of graphical formats
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Filip Ruta
Vedoucí práce
Chludil Jiří
Oponent práce
Richtr Radek
Studijní obor
Webové a softwarové inženýrstvíStudijní program
Informatika 2009Instituce přidělující hodnost
katedra softwarového inženýrstvíPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato bakalářská práce se zaměřuje na analýzu existujících problémů při importu a exportu mezi používanými 3D grafickými programy. V teoretické části se zabývá zejména jejich využitím, specifikacemi a uvádí, v jakých programech, se které formáty používají. Vybrané 3D grafické formáty jsou podrobeny testům zaměřených na import a export, ze kterých jsou zjištěny existující problémy při přenosech mezi 3D grafickými programy. Na základě testování je navržen a vytvořen prototyp zásuvného modulu do programu Blender, který tyto problémy řeší. Výsledný prototyp je otestován na vytvořených datasetech a také uživatelskými testy. Tento zásuvný modul usnadňuje uživatelům přenos 3D modelů a automatizuje opravy chyb, které by uživatel musel dělat ručně. Oprava chyb se provádí cíleně podle zvoleného programu, do kterého bude model exportován. Při práci se složitějšími materiály modul umožňuje také automaticky zapéct textury a vyexportovat s nimi daný 3D model. This bachelor thesis focuses on the analysis of existing problems in import and export between used 3D graphics programs. In the theoretical part, it mainly deals with their use, specifications and indicates in which programs which formats are used. The selected 3D graphics formats are subjected to import and export tests, from which existing problems in transfers between 3D graphics programs are identified. Based on the testing, a prototype of Blender plugin is designed and developed to address these issues. The final prototype is tested on the created datasets and also by user tests. This plugin makes it easier for users to transfer 3D models and automates error corrections that the user would have to do manually. Error correction is done in a targeted manner based on the program selected to export the model to. When working with more complex materials, the plugin also allows you to automatically bake textures and export a given 3D model with them.
Kolekce
- Bakalářské práce - 18102 [1608]