Návrh optimalizačních modelů pro plánování cyklistických tras
Proposal of Optimization Models for Planning of Cycling Routes
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Jan Husnaj
Vedoucí práce
Mocková Denisa
Oponent práce
Nagy Ivan
Studijní program
Logistika a řízení dopravních procesůInstituce přidělující hodnost
ústav logistiky a managementu dopravyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Diplomová práce se zabývá návrhem optimalizačního modelu pro plánování cyklistických tras podle různých kategorií cyklistů. V úvodu je představena motivace k řešení problému, sportovní disciplína a popis výběru cyklistických tras v zájmovém území pomocí vícekriteriálního hodnocení variant. Dále jsou v práci popsána teoretická východiska vhodných optimalizačních přístupů a navržen optimalizační model na bázi lineárního programování. Výpočetní experimenty s navrženým modelem probíhaly primárně s využitím doplňku Řešitel, který je základem systému pro podporu rozhodování cyklistů při plánování tras. Verifikace funkčnosti modelu a validace správnosti dosažených výsledků byla provedena prostřednictvím optimalizačního software Xpress–IVE. V závěru diplomové práce jsou výsledky výpočetních experimentů porovnány s informacemi získanými z internetové mapové aplikace Mapy.cz. The Master’s thesis deals with the proposal of optimalization model for planning of cycling routes according to different categories of cyclists. In the introductory part of the thesis is introduced the motivation to find a solution to the problem, the sport discipline, and the description of the choice of cycling routes in selected areas with the help of multicriterial evaluation of the variants. In the diploma thesis there are also described theoretical basis of eligible optimalization approaches and proposal of optimalization model based on linear programming. The computational experiments with the proposed model were primarily done with the use of the Solver Add–on, which is the base of the system to support cyclists’ decision making in route planning. The model functionality verification and correctness validation of achieved results was done through optimalization software Xpress–IVE. At the end of the thesis are the computational experiments’ results compared with the information gained from the Internet map application Mapy.cz.
Kolekce
- Diplomové práce - 16117 [148]