Systémové řízení plánovaných změn v rámci státního programu bezpečnosti
Systemic Change Management of Planned Changes in State Safety Programme
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Michaela Fukalová
Vedoucí práce
Lališ Andrej
Oponent práce
Nekvasil Vladimír
Studijní obor
Provoz a řízení letecké dopravyStudijní program
Technika a technologie v dopravě a spojíchInstituce přidělující hodnost
ústav letecké dopravyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Cílem této diplomové práce je navržení postupu a klíčových prvků státního programu bezpečnosti pro řízení plánovaných změn v leteckém provozu s využitím systémového přístupu k bezpečnosti. První část práce přibližuje legislativní stránku státních programů bezpečnosti (SSP) spolu se zaměřením na dozorový orgán civilního letectví. Následuje popis přístupů k řízení plánovaných změn, především přístupu ICAO dle Safety Management Manual a metodiky SAM (Safety Assessment Methodology) a dále vysvětlení systémového přístupu k bezpečnosti s bližší specifikací STPA, Active STPA a CAST. Současný přístup dozorového orgánu k řízení plánovaných změn je demonstrován na konkrétních příkladech dozoru nad subjekty civilního letectví, na což navazuje navržený postup spolu s klíčovými prvky pro řízení plánovaných změn ze strany dozorového orgánu s využitím systémového přístupu, kde dochází ke kombinaci metodiky SAM spolu s STPA a Active STPA. V závěru práce je navržený postup patřičně validován. The objective of the master’s thesis is to design the procedure and key elements of the state safety program for the management of planned changes in air traffic using a systemic approach to safety. The first part approaches the legislative side of state safety programs (SSP) together with a focus on the civil aviation authority. The following is a description of approaches to managing planned changes, especially the ICAO approach according to the Safety Management Manual and the SAM (Safety Assessment Methodology), as well as an explanation of the systemic approach to safety with more detailed specification of STPA, Active STPA and CAST. The current approach of the civil aviation authority to the management of planned changes is demonstrated on specific examples of supervision of civil aviation entities, followed by the proposed procedure together with key elements for the management of planned changes by the civil aviation authority using a systemic approach where the SAM methodology is combined with STPA and Active STPA. At the end of the work, the proposed procedure is properly validated.
Kolekce
- Diplomové práce - 16121 [554]