Zobrazit minimální záznam

Computer game - realtime strategy inspired by Starcraft



dc.contributor.advisorBalík Miroslav
dc.contributor.authorJakub Hrabálek
dc.date.accessioned2022-06-10T22:52:22Z
dc.date.available2022-06-10T22:52:22Z
dc.date.issued2022-06-10
dc.identifierKOS-961987157205
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/101729
dc.description.abstractCílem bakalářské práce je zejména implementace počítačové hry žárnu strategie v reálném čase. Jsou popsány základní mechaniky a principy hry. Práce se zabývá analýzou a návrhem hry a popisem řešení problémů a algoritmů, které bylo nezbytné během vývoje prozkoumat. Těmito tématy jsou detaily grafického prostředí, efekty, herní mapa a její generátor, herní objekty a jejich navigace a hledání cest v rámci prostředí mapy. Důležitým prvkem je také hra po síti a tedy problém synchronizace stavu hry a popis konkrétního řešení. Vedle síťové hry se práce také zabývá skriptovanou umělou inteligencí a možností více než dvou hráčů a kombinováním lidských hráčů společně s umělou inteligencí. Důležitým výstupem je rozsáhlý funkční projekt hry vytvořený v jazyce Python optimalizovaný pomocí nástroje Cython používající 2D grafickou knihovnou Pyglet společně s dalšími strukturami v OpenGL. Výsledná hra je dostupná ve formě spustitelných balíčků pro platformy Windows a Linux.cze
dc.description.abstractThe aim of the bachelor thesis is mainly the implementation of a real time strategy computer game. The basic mechanics and principles of the game are described in the document. The work deals with the analysis and design of the game and a description of problem solving and algorithms that were necessary to explore during development. These topics are details of the graphical environment, effects, game map and map generator, game objects and their navigation and finding paths within the map environment. An important element is also the the network game and thus the problem of synchronizing the state of the game and a description of a specific solution. In addition to network game, the work also deals with scripted artificial intelligence and the possibility of more than two players and combining human players together with artificial intelligence. An important output is a large functional game created in Python optimized by Cython using the Pyglet 2D graphics library together with other structures in OpenGL. The resulting game is available in the form of executable packages for Windows and Linux platforms.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjecthracze
dc.subjectmultiplayercze
dc.subjectstrategie v reálném časecze
dc.subjectPythoncze
dc.subjectCythoncze
dc.subjectPygletcze
dc.subjectOpenGLcze
dc.subjectAIcze
dc.subjectclient-servercze
dc.subjectgameeng
dc.subjectmultiplayereng
dc.subjectreal-time strategyeng
dc.subjectPythoneng
dc.subjectCythoneng
dc.subjectPygleteng
dc.subjectOpenGLeng
dc.subjectAIeng
dc.subjectclient-servereng
dc.titlePočítačová hra - realtime strategie inspirovaná hrou Starcraftcze
dc.titleComputer game - realtime strategy inspired by Starcrafteng
dc.typebakalářská prácecze
dc.typebachelor thesiseng
dc.contributor.refereeŠimeček Ivan
theses.degree.disciplineWebové a softwarové inženýrstvícze
theses.degree.grantorkatedra softwarového inženýrstvícze
theses.degree.programmeInformatika 2009cze


Soubory tohoto záznamu




Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam