Počítačová hra - realtime strategie inspirovaná hrou Starcraft
Computer game - realtime strategy inspired by Starcraft
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Jakub Hrabálek
Vedoucí práce
Balík Miroslav
Oponent práce
Šimeček Ivan
Studijní obor
Webové a softwarové inženýrstvíStudijní program
Informatika 2009Instituce přidělující hodnost
katedra softwarového inženýrstvíPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Cílem bakalářské práce je zejména implementace počítačové hry žárnu strategie v reálném čase. Jsou popsány základní mechaniky a principy hry. Práce se zabývá analýzou a návrhem hry a popisem řešení problémů a algoritmů, které bylo nezbytné během vývoje prozkoumat. Těmito tématy jsou detaily grafického prostředí, efekty, herní mapa a její generátor, herní objekty a jejich navigace a hledání cest v rámci prostředí mapy. Důležitým prvkem je také hra po síti a tedy problém synchronizace stavu hry a popis konkrétního řešení. Vedle síťové hry se práce také zabývá skriptovanou umělou inteligencí a možností více než dvou hráčů a kombinováním lidských hráčů společně s umělou inteligencí. Důležitým výstupem je rozsáhlý funkční projekt hry vytvořený v jazyce Python optimalizovaný pomocí nástroje Cython používající 2D grafickou knihovnou Pyglet společně s dalšími strukturami v OpenGL. Výsledná hra je dostupná ve formě spustitelných balíčků pro platformy Windows a Linux. The aim of the bachelor thesis is mainly the implementation of a real time strategy computer game. The basic mechanics and principles of the game are described in the document. The work deals with the analysis and design of the game and a description of problem solving and algorithms that were necessary to explore during development. These topics are details of the graphical environment, effects, game map and map generator, game objects and their navigation and finding paths within the map environment. An important element is also the the network game and thus the problem of synchronizing the state of the game and a description of a specific solution. In addition to network game, the work also deals with scripted artificial intelligence and the possibility of more than two players and combining human players together with artificial intelligence. An important output is a large functional game created in Python optimized by Cython using the Pyglet 2D graphics library together with other structures in OpenGL. The resulting game is available in the form of executable packages for Windows and Linux platforms.
Kolekce
- Bakalářské práce - 18102 [1608]