Zobrazit minimální záznam

Optimizing Ridesharing with Transfers in Urban Areas



dc.contributor.advisorFiedler David
dc.contributor.authorAdéla Kubíková
dc.date.accessioned2022-06-08T22:52:40Z
dc.date.available2022-06-08T22:52:40Z
dc.date.issued2022-06-08
dc.identifierKOS-1062775517605
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/101417
dc.description.abstractProblém rostoucí poptávky po dopravě ve městech, rostoucích nákladů na provoz automobilů, znečištění životního prostředí a nedostatečné kapacity silniční sítě lze řešit pomocí ridesharingu - služby, která umožňuje sdílet jízdu ve vozidle s dalšími lidmi. Dalšího zvýšení efektivity přepravy lze dosáhnout zavedením přestupů, tj. rozdělením cesty cestujícího mezi více vozidel. Toto téma se v komerčním sektoru týká zejména taxislužeb, jako jsou Liftago, Bolt nebo Uber. Sumarizujeme přehled o předchozím výzkumu a již navržených metodách pro řešení sdílení jízd s přestupy. Navrhujeme a implementujeme metodu pro dispečink vozidel k cestujícím s využitím Insertion heuristiky umožňující maximálně jeden přestup na předem definovaných přestupních stanicích. Tuto metodu vyhodnocujeme na reálných datech z New Yorku a porovnáváme ji s konvenčním sdílením jízd bez přestupů. Naše metoda dosáhla 17,9% zlepšení počtu odmítnutých požadavků a snížila průměrné zpoždění o 13,7 %.cze
dc.description.abstractThe problem of increasing transport demand in cities, rising costs of car operation, pollution, and insufficient capacity of the road network can be solved by ridesharing - a service that allows sharing rides in a vehicle with other people. The implementation of transfers, i.e., the segmenting of a passenger's trip between multiple vehicles, promises to further increase transport efficiency. This topic is particularly applicable in the commercial sector for taxi services such as Liftago, Bolt, or Uber. We review previous research and already proposed methods to solve ridesharing with transfers. We propose and implement a method for dispatching vehicles to requests using Insertion Heuristics, allowing at most one transfer at predefined transfer stations. We evaluate this method on real data from New York City and compare it to conventional ridesharing without transfers. Our method achieved a 17.9% improvement in the number of dropped demands and reduced average delay by 13.7 %.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectsdílené jízdycze
dc.subjectsdílené jízdy s přestupycze
dc.subjectheuristikycze
dc.subjectSiMoDcze
dc.subjectridesharingeng
dc.subjectridesharing with transferseng
dc.subjectheuristicseng
dc.subjectSiMoDeng
dc.titleOptimalizace sdílených jízd s přestupem v městských oblastechcze
dc.titleOptimizing Ridesharing with Transfers in Urban Areaseng
dc.typebakalářská prácecze
dc.typebachelor thesiseng
dc.contributor.refereeCvach Michal
theses.degree.disciplineZáklady umělé inteligence a počítačových vědcze
theses.degree.grantorkatedra kybernetikycze
theses.degree.programmeOtevřená informatikacze


Soubory tohoto záznamu






Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam