Souvislost vývojového traumatu a vlastní vnímané účinnosti u adolescentů
Relationship between Developmental Trauma and Self-perceived Effectiveness in Adolescents
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Veronika Bursová
Vedoucí práce
Šírová Eva
Oponent práce
Emrová Lenka
Studijní obor
Učitelství odborných předmětůStudijní program
Specializace v pedagogiceInstituce přidělující hodnost
institut pedagogických a psychologických studiíPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Bakalářská práce se věnuje souvislosti vývojového traumatu a vlastní vnímané účinnosti u adol-escentů. Cílem práce je zjistit, zda a jaký má vliv prožití časných traumatických událostí na vlastní vnímanou účinnost adolescentů. Práce má teoreticko-empirický charakter. Teoretická část se věnuje vysvětlení pojmů vlastní vnímaná účinnost a vývojové trauma, jeho příčinám, důsledkům a projevům u různých věkových skupin. Práce se snaží zmapovat soudobé poznatky dané pro-blematiky v odborné literatuře. V empirické části je provedeno dotazníkové šetření, které zjišťu-je situaci u vzorku odpovídajících respondentů. Na základě výsledků jsme konstatovali, že je té-to problematice nutno věnovat pozornost, abychom uměli dětem pomoci prožité traumatické události zvládnout. The bachelor's thesis deals with the connection between developmental trauma and one's own perceived effectiveness in adolescents. The aim of this work is to find out whether and what effect the experience of early traumatic events has on the adolescents' perceived effective-ness. The work has a theoretical-empirical character. The theoretical part is devoted to explain-ing the concepts of perceived effectiveness and developmental trauma, its causes, conse-quences and manifestations in different age groups. The work tries to map the current knowledge of the issue in the literature. In the empirical part, a questionnaire solution is per-formed, which determines the situation of a sample of respondents. Based on the results, we stated that it is necessary to pay attention to this issue in order to be able to help children cope with the traumatic events.
Kolekce
- Bakalářské práce - 32151 [1228]