Engine pro renderování a procedurální generování voxelových světů
Voxel engine for rendering and generating procedural worlds
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Lukáš Hepner
Vedoucí práce
Vesecký Adam
Oponent práce
Šimeček Ivan
Studijní obor
Webové a softwarové inženýrstvíStudijní program
Informatika 2010Instituce přidělující hodnost
katedra softwarového inženýrstvíPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato práce se zabývá tvorbou vykreslovací části herního enginu, specializujícího se na voxelovou grafiku. K jejímu vykreslení jsou připraveny shadery, na nichž je popsáno, jak zvýšit vizuální kvalitu přidáním světla a stínů. Na připravených shaderech je zároveň ukázáno, jak lze využít možností grafické karty, optimalizovat pomocí ní vykreslování a snížit zátěž procesoru. Druhá část textu se zabývá procedurálním generováním terénu a využitím L-systémů ke generování vegetace. Pozornost je věnována šumovým funkcím zaručujícím deterministické chování generátoru. This thesis deals with the creation of a rendering part of a game engine that specializes in voxel graphics. For rendering the graphics, a couple of shaders were created, which are used to describe how to improve visual quality by adding lights and shadows. The prepared shaders show how to utilize the capabilities of a graphics card, use it to optimize rendering and reduce the processor load. The second part of the text deals with procedural generation and possible uses of L-systems to generate vegetation. Attention is focused on noise functions that guarantee the deterministic behavior of the generator.
Kolekce
- Diplomové práce - 18102 [1006]