Formativní hodnocení ve výuce programování
Formative assessment in teaching programming
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Lukáš Vala
Vedoucí práce
Nagyová Ingrid
Oponent práce
Kubík Jiří
Studijní program
Softwarové inženýrství a technologieInstituce přidělující hodnost
katedra počítačůPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Práce se zabývá pozitivními dopady formativního hodnocení na studenty a jeho zanesení do výuky programování skrze kvízovou aplikaci. Tato aplikace umožňuje vyučujícím nenásilnou formou v reálném čase ověřit znalosti svých studentů a studentům dát zpětnou vazbu o jejich porozumění probírané látky v rámci vyučovaného předmětu, aniž by to jakkoli ovlivnilo jejich prospěch. Vyučující v aplikaci nejprve vytvoří kvíz sestávající z několika otázek zaměřených zejména, ale ne výhradně na programování. Vyučující tedy může do otázky napsat programovací kód v několika programovacích jazycích. Poté na hodině se svými studenty tento kvíz promítá a studenti na jednotlivé otázky odpovídají pomocí svých zařízení (laptop, mobilní telefon). Po ukončení každé otázky je ihned viditelné její vyhodnocení, podle čehož může vyučující v případě potřeby otázku vysvětlit a studenti mohou k otázce pokládat dotazy. Po ukončení každé otázky je ihned viditelné její vyhodnocení, podle čehož může vyučující v případě potřeby otázku vysvětlit a studenti mohou k otázce pokládat dotazy. The focus of this bachelor thesis is to study positive effects of formative assessment on students and implementing it in teaching programming through a quiz application. This application enables teachers to forcelessly verify students’ knowledge in real time and students to test their understanding of current topic in the studied subject without affecting their grades. In the application, the teacher first of all creates a new quiz containing multiple questions oriented mainly, but not exclusively on programming. The teacher is enabled to create programming questions in multiple programming languages. In their class the teacher then starts the quiz and students answer to the questions using their own devices (notebook, mobile phone). After each question, its evaluation is visible, which enables the teacher to further explain the topic if needed and students can ask their teacher if they do not understand anything about the question.
Kolekce
- Bakalářské práce - 13136 [1056]