Návrh, vývoj a implementace e-learningového kurzu pro střední technické a odborné školy.
Design, Development and Implementation of an E-learning Course for Secondary Technical and Vocational Schools.
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Michal Veber
Vedoucí práce
Vaněček David
Oponent práce
Abrhám Josef
Studijní obor
Učitelství praktického vyučování a odborného výcvikuStudijní program
Specializace v pedagogiceInstituce přidělující hodnost
institut pedagogických a psychologických studiíPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Ve své práci jsem se rozhodl věnovat problematice výuky pomocí e-learningu a e-learningových nástrojů. Tato problematika je v současné době stále více důležitá, nejen doba minulých dvou let nám do školství přivedla tlak na masivnější praktické využívání těchto nástrojů. Cílem mé práce bylo tedy zjištění, zda a jaký typ videí současným studentům vyhovuje z hlediska pedagogicko-edukačních a zda lze klasická prezenční výuka nahradit pomocí nástrojů e-learningu jako jsou výuková videa. Ve své práci jsem na základě průzkumů – dotazníkového šetření, využil takto získaných výsledků k následné přípravě tří druhů edukačních videí na téma „Značení pneumatik“. Tato videa byla poté umístěna na internet s veřejnou dostupností a současně zakomponováním do výuky jsem zjišťoval jejich dosah ve výuce. Na základě zjištěných výsledků jsem poté, provedl závěrečné šetření pomocí odpovědních formulářů pro ty, kteří videa shlédli. Na základě těchto výsledků jsem dospěl k závěru, že téma této bakalářské práce sice pojmulo pouze jednu část z mnoha možností e-learningové výuky, což jsou návodná videa a i když tento trend je díky masivnímu používaní počítačů, chytrých mobilních telefonů nebo tabletů spolu s internetem v současné době velmi propagován a podporován, z výsledků vyplývá, že klasický prezenční způsob výuky a předávání informací žákům a studentům, má stálé a platné místo ve výuce a nelze jej ničím, tedy ani e-learningovým způsobem zcela nahradit. Nicméně veškeré způsoby e-learningových metod jsou vhodným doplňkem školních výukových způsobů. In my work I decided to focus on the issue of teaching with e-learning and e-learning tools. The issue is becoming more and more important nowadays, not only the time of the last two years has brought us pressure for a more massive practical use of these tools in education. Therefore, the aim of my work was to find out whether and what type of videos suit the current students in terms of pedagogical and educational aspects and whether traditional face-to-face teaching can be replaced by e-learning tools such as instructional videos. In my thesis, based on surveys - a questionnaire survey, I used the results thus obtained to subsequently prepare three types of educational videos on the topic of "Tyre marking". These videos were then placed on the Internet with public accessibility, and at the same time, by embedding them in the teaching, I ascertained their impact in the teaching. Based on the findings, I then, conducted a final survey using response forms for those who had viewed the videos. Based on these results, I concluded that the topic of this bachelor's thesis only encompassed one part of the many possibilities of e-learning, which are instructional videos, and although this trend is due to the massive use of computers, smartphones or tablets along with the internet is currently being highly promoted and supported, the results show that the classical face-to-face method of teaching and delivering informations to students has a permanent and valid place in education and cannot be completely replaced by anything, including e-learning. However, all e-learning methods are a suitable complement to classroom teaching methods.
Kolekce
- Bakalářské práce - 32151 [1271]