Únavová životnost kriticky namáhaných částí konstrukce ŽM16
Fatigue life of the criticall parts of the ŽM16 bridge
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Jan Mareš
Vedoucí práce
Ryjáček Pavel
Oponent práce
Hejhal Jan
Studijní obor
Konstrukce a dopravní stavbyStudijní program
Stavební inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
katedra ocelových a dřevěných konstrukcíPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Předmětem této diplomové práce je posouzení železničního provizorního mostu ŽM16 z pohledu mezního stavu únavy. Zpracování diplomové práce navazuje na diagnostický průzkum, který se zabývá určením materiálových vlastností, kontrolou svarů, stanovení korozních úbytků a celkovému vizuálnímu zhodnocení prvků. Podle výsledků diagnostického průzkumu jsou určena kritická místa, která jsou na závěr práce posouzena. Úvod se věnuje obecně mostním provizoriím, popsáním jednotlivých dílců ŽM16 a shrnutím výsledků diagnostického průzkumu. Podstatná část práce se zabývá tvorbou výpočetního modelu v programu SCIA Engineer, následuje stanovení zatížení a na závěr jsou vybrané konstrukční detaily posouzeny. The subject of this diploma thesis is assessment of railway temporary bridge ŽM16 from the point of view of fatique load. The elaboration of the diploma thesis follows up on the diagnostic research, which deals with the determination of the actual material properties, inspection of welds, determination of corrosion losses and the overall visual evaluation of the elements. According to the results of the diagnostic survey, critical points are identified, which are assessed at the end of the work. The introduction deals with temporary bridges in general, the description of individual parts of ŽM16 and a summary of the results of the diagnostic survey. A substantial part of the work deals with the creation of a computational model in the SCIA Engineer program, followed by the determination of the load and finally the selected design details are assessed.
Kolekce
- Diplomové práce - 11134 [610]