ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Civil Engineering
  • Department of Railway Structures
  • Master Theses - 11137
  • View Item
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Civil Engineering
  • Department of Railway Structures
  • Master Theses - 11137
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Návrh technologie a plánu pro obnovu železničního spodku v úseku Plzeň–Nýřany

Technological procedure and plan of reconstrution of railway line Pilsen–Nýřany

Type of document
diplomová práce
master thesis
Author
Martin Turek
Supervisor
Lojda Vít
Opponent
Petrásek Adam
Field of study
Konstrukce a dopravní stavby
Study program
Stavební inženýrství
Institutions assigning rank
katedra železničních staveb



Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomová práce nejprve uvádí souhrn o metodách rekonstrukce železničního spodku z pohledu technologie. Dále se zaměřuje na kontinuální metodu obnovy, tj. bez snášení kolejového roštu, kterou porovnává s metodou konvenční, tj. se snášením kolejového roštu. Na základě dosažených poznatků jsou v práci zpracovány dva technologické postupy obnovy železničního spodku trati Plzeň – Nýřany, které jsou následně porovnány mezi sebou. Praktické údaje pro návrh technologických postupů byly čerpány ze stavby Velim – Poříčany, která je předmětné trati v této diplomové práci podobná.
 
The diploma thesis first presents a summary of the methods of reconstruction of the railway substructure from the point of view of technology. It also focuses on the continuous method of renewal, i.e. without laying the rail grid, which it compares with the conventional method, i.e. with laying the grid. Based on the achieved knowledge, two technological procedures for the renewal of the railway substructure of the Plzeň – Nýřany line are elaborated in the thesis, which are subsequently compared with each other. Practical data for the design of technological procedures were drawn from the construction of Velim – Poříčany, which is similar to the subject line in this diploma thesis.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/99441
View/Open
PLNY_TEXT (9.843Mb)
PRILOHA (2.206Mb)
PRILOHA (1.982Mb)
PRILOHA (1.468Mb)
PRILOHA (1.574Mb)
PRILOHA (519.8Kb)
PRILOHA (1.308Mb)
PRILOHA (511.6Kb)
PRILOHA (531.9Kb)
PRILOHA (508.9Kb)
PRILOHA (518.1Kb)
PRILOHA (5.084Mb)
POSUDEK (1.459Mb)
POSUDEK (2.001Mb)
Collections
  • Diplomové práce - 11137 [52]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV