Modelování prostupu tepla stěnou turbodmychadla za použití komerčního CFD programu
Modelling of heat transfer through turbocharger housing using commercial CFD code
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Jan Štěpán
Vedoucí práce
Hyhlík Tomáš
Oponent práce
Schmirler Michal
Studijní obor
Aplikovaná mechanikaStudijní program
Aplikované vědy ve strojním inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
ústav mechaniky tekutin a termodynamikyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato diplomová práce se zabývá CFD teplotní analýzou vodou chlazeného turbodmychadla, která by měla posloužit k ověření splnění požadavků na maximální povrchovou teplotu. Aby bylo možné uskutečnění simulace, byla provedena nutná úprava geometrie. Na tuto geometrii byly navrženy okrajové podmínky s důrazem na přestup tepla konvekcí a radiací ze spalin, včetně doplnění zdroje tepla vyvolaného třením oleje v ložiscích. Po ověření vlivu sítě byl diskutován i vliv okrajových podmínek spojených se spalinami na výsledné povrchové teplotní pole. Byl také zkoumán případ při nastavených extrémních okrajových podmínkách pro dosažení nejvyšších povrchových teplot. Na závěr bylo diskutováno splnění jednotlivých požadavků na teploty. This master´s thesis deals with CFD heat transfer analysis of water-cooling turbocharger housing. The analysis should verify the meeting of maximum surface temperature requirements. To be able to perform the simulation, a geometry modification was necessary. Some boundary conditions with importance of convection and radiation heat transfer were set for the modified geometry including the added heating source caused by oil friction in journal bearings. After check of mesh impact on results an influence of boundary conditions connected with exhaust gas was discussed. The case while boundary conditions reached extreme values was investigated as well. Furthermore, the fulfilment of individual temperature requirements was discussed at the end.