Bezdrátový motion capture sensor pro virtuální reality
Wireless motion capture for virtual reality
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Jakub Jirout
Vedoucí práce
Vítek Stanislav
Oponent práce
Bednář Jan
Studijní program
Elektronika a komunikaceInstituce přidělující hodnost
katedra radioelektronikyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Motion capture se v posledních dvou desetiletích stal nedílnou součástí animovaných filmů a her. Existuje řada způsobů snímání lidského pohybu, které se liší náročností a cenou. Jeden z těchto způsobů je snímání pomocí IMU rozmístěných po těle, pro které není nutné mít k dispozici veliký prostor. V této práci jsem sestavil a následně naprogramoval levné zařízení, které používá IMU a tenzometry pro snímání pohybu ruky a ohybu prstů. K tomu jsem využil vývojovou desku Thunderboard Sense 2, která přenáší data pomocí technologie BLE do virtuálního prostředí v programu Blender, kde jsou zobrazena pomocí virtuálního dvojčete snímané ruky. Motion capture has become a vital part of animated films and videogames in the last two decades. There are many ways to capture human movement, their main differences are how complex they are and their price. One of them is tracking movement using IMUs placed on different parts of the body, which doesn’t require considerable space to be used. In this paper I present how I constructed a cheap device, which uses IMU and flex sensors to track the movement of the hand and its fingers. I used an IoT development kit Thunderboard Sense 2 that uses BLE to transfer data to a virtual environment in Blender, where the data are being represented using a virtual twin of the tracked hand.
Kolekce
- Bakalářské práce - 13137 [282]