Společné využití leteckého prostoru pilotovaných a nepilotovaných letadel
Common Use of Airspace by Piloted and Unmanned Aircraft
dc.contributor.advisor | Kraus Jakub | |
dc.contributor.author | Kirill Melikhov | |
dc.date.accessioned | 2021-09-10T22:51:47Z | |
dc.date.available | 2021-09-10T22:51:47Z | |
dc.date.issued | 2021-09-10 | |
dc.identifier | KOS-779307213905 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10467/97495 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se zabývá problematikou společného využití leteckého prostoru pilotovaných a nepilotovaných letadel. Jejím cílem je rozebrat a posoudit možnosti společného využití leteckého prostoru pilotovaných a nepilotovaných letadel. Z cíle práce se odvíjí její struktura. Text bakalářské práce je rozdělen do čtyř relativně samostatných a na sebe navazujících kapitol. První kapitola bakalářské práce je vstupem do problematiky a obsahuje krátké ohlédnutí za hlavními historickými mezníky vývoje bezpilotních letadel, definuje základní používané pojmy, seznamuje s klasifikací (rozdělením) bezpilotních systémů a stručně porovnává hlavní odlišnosti pilotovaných a nepilotovaných letadel. Druhá kapitola textu bakalářské práce je věnována popisu a rozboru současného stavu společného využití leteckého prostoru letadly bez pilota a pilotovanými letadly. Důležitou součástí této kapitoly je rozbor hlavních ustanovení nařízení Evropské komise, které se týkají bezpilotních systémů. Třetí kapitola posuzuje v širším kontextu souvislosti a možnosti společného využití leteckého prostoru bezpilotními a pilotovanými letadly. Obsahuje také vlastní vizi projektu „Mřížka“, který by mohl být jedním z využitelných doplňků systému U-space. Čtvrtá kapitola textu je diskuzí o projektové vizi „Mřížka“. | cze |
dc.description.abstract | The bachelor's thesis deals with the issue of common use of airspace by piloted and unmanned aircraft. Its aim is to analyze and assess the possibilities of common use of airspace by manned and unmanned aircraft. The structure of the work derives its structure. The text of the bachelor thesis is divided into three relatively separate and consecutive chapters. The first chapter of the bachelor's thesis is an introduction to the issue and contains a brief look back at the main historical milestones in the development of unmanned aircraft, defines the basic terms, introduces the classification (division) of unmanned systems and briefly compares the main differences between piloted and unmanned aircraft. The second chapter of the text of the bachelor's thesis is devoted to the description and analysis of the current state of common use of airspace by unmanned and piloted aircraft. An important part of this chapter is the analysis of the main provisions of the European Commission regulations concerning unmanned systems. The third chapter assesses in a broader context possibilities of common use of airspace by unmanned and manned aircraft. It also contains its own vision of the grid project, which could be one of the usable additions to the U-space system. The fourth chapter of the text is a discussion about the project vision „Grid“. | eng |
dc.publisher | České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum. | cze |
dc.publisher | Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre. | eng |
dc.rights | A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | eng |
dc.rights | Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | cze |
dc.subject | Bezpilotní letadlo | cze |
dc.subject | UA | cze |
dc.subject | UAV | cze |
dc.subject | bezpilotní systém | cze |
dc.subject | UAS | cze |
dc.subject | dron | cze |
dc.subject | letecký prostor | cze |
dc.subject | společný letecký prostor | cze |
dc.subject | U-space | cze |
dc.subject | Unmanned aircraft | eng |
dc.subject | UA | eng |
dc.subject | UAV | eng |
dc.subject | unmanned aerial system | eng |
dc.subject | UAS | eng |
dc.subject | drone | eng |
dc.subject | airspace | eng |
dc.subject | common airspace | eng |
dc.subject | U-space | eng |
dc.title | Společné využití leteckého prostoru pilotovaných a nepilotovaných letadel | cze |
dc.title | Common Use of Airspace by Piloted and Unmanned Aircraft | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.type | bachelor thesis | eng |
dc.contributor.referee | Pecho Pavol | |
theses.degree.discipline | Technologie údržby letadel | cze |
theses.degree.grantor | ústav letecké dopravy | cze |
theses.degree.programme | Technika a technologie v dopravě a spojích 3 | cze |
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
-
Bakalářské práce - 16121 [708]