Sběr a analýza dat v sledování letové způsobilosti jiných než složitých letadel
Data Collection and Analysis for Non-Complex Aircraft Airworthiness Monitoring
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Martina Liptáková
Vedoucí práce
Lališ Andrej
Oponent práce
Ďuk Jiří
Studijní obor
Letecká dopravaStudijní program
Technika a technologie v dopravě a spojích 3Instituce přidělující hodnost
ústav letecké dopravyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Cílem práce je upravení systému sledování zachování letové způsobilosti (ACAM) jiných než složitých letadel Úřadem pro civilní letectví, tak, aby odpovídal standardizovaným metodikám. Nejdříve jsou rozebrány systémy používané pro sběr a zpracování dat, dále jsou analyzovány dostupné a potenciální datové zdroje, které tvoří základ modelu systému vytvořeného pomocí unifikovaného modelovacího jazyku (UML). V další části práce je navržena metoda vyhodnocování rizikovosti letadel, podle které jsou letadla doporučována na kontrolu. Modely i postupy vyhodnocení jsou v závěru práce validovány, mohou tak být použity v praxi či sloužit jako základ pro softwarový systém sloužící pro vyhodnocení rizikovosti letadla. The aim of the work is to modify the system of Aircraft Continuing Airworthiness Monitoring (ACAM) for non-complex aircraft, used by the Civil Aviation Authority, so that it corresponds to standardized methodologies. First, the systems used for data collection and processing are analyzed. Then the available and potential data sources are analyzed and form the basis of the system model created using the Unified Modeling Language (UML). In the next part of the work, a method for evaluating the risk of aircraft is proposed, according to which aircraft are recommended for inspection. Models and evaluation procedures are validated at the end of the work, so they can be used in practice or serve as a basis for a software system used to evaluate the risk of the aircraft.
Kolekce
- Bakalářské práce - 16121 [708]