Návrh anti-kolizního systému
Design of Anti-collision system
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Bohuslav Vladyka
Vedoucí práce
Kušmírek Stanislav
Oponent práce
Regula Marek
Studijní obor
Letecká dopravaStudijní program
Technika a technologie v dopravě a spojích 3Instituce přidělující hodnost
ústav letecké dopravyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
V posledních letech se rapidně rozšiřují možnosti využití bezpilotních prostředků. S rostoucím trendem vzniká větší důraz na bezpečnost v provozu. Podchycení bezpečnosti je nutné realizovat již během vývoje. Tato práce věnuje pozornost vývoji anti-kolizního systému bezpilotního prostředku. Validace probíhá v simulačním prostředí Gazebo. Výzkumná část tvoří instalaci náležitého softwaru pro detekci překážek, výběr senzoru, úprava PID kontroleru s následnou validací a pohyb bezpilotního prostředku v simulátoru. Důrazem výzkumu je detekce překážek, nikoliv tvorba samotných objektů. V průběhu detekce je dynamicky upravována vzdálenost blížícího se bezpilotního prostředku k překážce. Analýza signálu je zpracována do simulinkového modelu PID kontroléru. In the last few years the possible ways of using unmanned aerial vehicles have been rapidly expanding. With the growing trend, there is a bigger emphasis placed on operational safety. It is necessary to provide safety already during development. This work pays attention to the development of an anti-collision system of an unmanned aerial vehicle. Validation takes place in the Gazebo simulation environment. The research part creates the installation of appropriate software for obstacles detection, sensor selection, modification of the PID controller with following validation and movement of the unmanned vehicle in the simulation. The emphasis of the research is the detection of obstacle, not the creation of the objects themselves. During detection, the distance of the approaching unmanned vehicle to the obstacle is dynamically managed. The signal analysis is processed into a simulation model of the PID controller.
Kolekce
- Bakalářské práce - 16121 [683]