Zobrazit minimální záznam

Increase of pedestrians safety in public transport interchanges



dc.contributor.advisorOrlický Adam
dc.contributor.authorNikola Čemusová
dc.date.accessioned2021-09-08T22:51:59Z
dc.date.available2021-09-08T22:51:59Z
dc.date.issued2021-09-08
dc.identifierKOS-1083893886305
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/97433
dc.description.abstractTato práce se zabývá návrhem a testováním zařízení, které slouží ke zvýšení bezpečnosti chodců na tramvajových zastávkách. Teoretická část se zabývá popisem tramvajové dopravy - geometrie kolejí, statistikou nehodovosti mezi chodci a tramvajemi a výhledovými poměry chodce a řidiče. Dále popisuje současné prvky zvyšující bezpečnost tramvajové dopravy, analyzuje prvky využívané ke zvýšení bezpečnosti chodců v oblasti autonomních vozidel a na jejich základě navrhuje nová výstražná zařízení pro tramvajovou dopravu. V praktické části je proveden experiment ve virtuální realitě, který ověřuje účinnost navržených výstražných zařízení. Je využita technologie HMD s eyetrackingem, pomocí které je analyzování chování chodců na navržené systémy výstrahy.cze
dc.description.abstractThis diploma thesis focuses on the design and testing of a device to improve pedestrian safety at tram stops. The theoretical part starts with a description of tramway traffic - track geometry, statistics of pedestrian-tram accidents and the pedestrian's and driver's field of view. It then describes the current safety-enhancing features of tramway traffic, analyses the features used to enhance pedestrian safety in autonomous vehicles, and proposes new warning devices for tramway traffic based on these features. In the practical part, a virtual reality experiment is conducted to verify the effectiveness of the proposed warning devices HMD technology with eyetracking is used to analyse pedestrian reactions to the proposed warning systems.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectUnitycze
dc.subjectscénacze
dc.subjectscénářcze
dc.subjectHMDcze
dc.subjectEye trackercze
dc.subjectbezpečnostní zařízenícze
dc.subjecttramvajová dopravacze
dc.subjectbezpečnost chodcůcze
dc.subjectUnityeng
dc.subjectsceneeng
dc.subjectscenarioeng
dc.subjectHMDeng
dc.subjectEye trackereng
dc.subjectsafety deviceeng
dc.subjecttram trafficeng
dc.subjectpedestrian safetyeng
dc.titleZvýšení bezpečnosti chodců v přestupových uzlech MHDcze
dc.titleIncrease of pedestrians safety in public transport interchangeseng
dc.typediplomová prácecze
dc.typemaster thesiseng
dc.contributor.refereePorwiszová Klára
theses.degree.disciplineInteligentní dopravní systémycze
theses.degree.grantorústav dopravních prostředkůcze
theses.degree.programmeTechnika a technologie v dopravě a spojíchcze


Soubory tohoto záznamu





Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam