Zobrazit minimální záznam

Topological optimization of structural components of low-floor tram



dc.contributor.advisorKalivoda Jan
dc.contributor.authorLukáš Fara
dc.date.accessioned2021-09-02T22:53:36Z
dc.date.available2021-09-02T22:53:36Z
dc.date.issued2021-09-02
dc.identifierKOS-1087892673305
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/97224
dc.description.abstractV práci je popsán základní princip optimalizace topologie a provedena rešerše několika softwarů, které nabízejí modul těchto optimalizací. V těchto vybraných softwarech proběhla praktická zkouška optimalizace topologie na jednoduché strojní součásti, které měla za cíl seznámení a zhodnocení použitelnosti nástroje pro další optimalizace složitějších konstrukčních celků. Na základě této praktické zkušenosti jsem zvolil software ANSYS 2021 R1, který se zdá být nejvhodnější, z hlediska nabízených možností a licencí. V tomto softwaru bylo uskutečněno mnoho optimalizací, jak na jednoduchých dílech pro ověření některých funkcí, tak na složitějších modelech, jako je zjednodušená skříň tramvaje. Tyto optimalizace slouží pro sestavení metodiky optimalizace topologie složitějších konstrukčních celků.cze
dc.description.abstractThe work describes the basic principle of topology optimization and searches for several software that offer a module of these optimizations. In these selected software, a practical test of topology optimization on simple machine parts was performed, which aimed to acquaint and evaluate the usability of the tool for further optimization of more complex structural units. Based on this practical experience, I chose the ANSYS 2021 R1 software, which seems to be the most suitable, in terms of the options and licenses offered. Many optimizations have been made in this software, both on simple parts to verify some functions and on more complex models, such as a simplified tram construciton. These optimizations are used to compile the optimization methodologyeng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectoptimalizace topologiecze
dc.subjectAnsyscze
dc.subjectSATramcze
dc.subjecthmotnostní optimalizacecze
dc.subjecttopology optimizationeng
dc.subjectAnsyseng
dc.subjectSATrameng
dc.subjectmass optimizationeng
dc.titleTopologická optimalizace konstrukčních prvků nízkopodlažní tramvajecze
dc.titleTopological optimization of structural components of low-floor trameng
dc.typediplomová prácecze
dc.typemaster thesiseng
dc.contributor.refereeDoubrava Daniel
theses.degree.disciplineKolejová vozidlacze
theses.degree.grantorústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelcze
theses.degree.programmeDopravní a transportní technikacze


Soubory tohoto záznamu





Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam