Zobrazit minimální záznam

Game engine for Minecraft-like games



dc.contributor.advisorČmolík Ladislav
dc.contributor.authorZdeněk Kolář
dc.date.accessioned2021-08-24T22:51:45Z
dc.date.available2021-08-24T22:51:45Z
dc.date.issued2021-08-24
dc.identifierKOS-857605005805
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/96667
dc.description.abstractTématem této bakalářské práce je generování a vykreslování herních prostředí pro hry podobným hře Minecraft. Pro tyto hry je specifický zdánlivě nekonečný procedurálně generovaný volumetrický svět, ve kterém se hráč může volně pohybovat a libovolně ho měnit. Primárním cílem této práce je využít metod vyhodnocování zastínění objektů (graf viditelnosti používaný v Minecraftu, hierarchický ZBuffer) a experimentovat se způsoby členění scény (oktalové stromy, pravidelná mřížka) a porovnat jejich vliv na výkon vykreslování. Během práce je navržen jednoduchý framework pro generování a vykreslování takových světů. V herním enginu Unity byla na základě navrženého frameworku vytvořena aplikace umožňující generování a vykreslování pěti různých prostředí. V této aplikaci je dále změřen vliv výše zmíněných metod na výkon vykreslování.cze
dc.description.abstractThe theme of this Bachelor thesis is generating and rendering Minecraft-like game environments. Minecraft-like games are specific by seemingly endless procedurally generated volumetric worlds, where a player can freely move and modify any part as pleased. The primary goal of the thesis is to measure the impact of the application of different occlusion culling methods, such as a visibility graph used in Minecraft and hierarchical ZBuffer, and scene hierarchies, as an octree and a uniform grid, on the rendering performance. Within the thesis, a design of a simple framework allowing the generation and rendering of such worlds is presented. Based on the designed framework, an application was created in the Unity game engine, enabling the generation and rendering of five different environments. In the application, the impact of the above-mentioned methods on the rendering performance was measured.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectvoxelcze
dc.subjectMinecraftcze
dc.subjectviditelnostcze
dc.subjectodstraňování okluzícze
dc.subjectoktalový stromcze
dc.subjecthierarchický Z-Buffercze
dc.subjectvykreslovánícze
dc.subjectvýkoncze
dc.subjectUnitycze
dc.subjectvoxeleng
dc.subjectMinecrafteng
dc.subjectvisibilityeng
dc.subjectocclusion cullingeng
dc.subjectoctreeeng
dc.subjecthierarchical Z-Buffereng
dc.subjectrenderingeng
dc.subjectperformanceeng
dc.subjectUnityeng
dc.titleHerní engine pro hry typu Minecraftcze
dc.titleGame engine for Minecraft-like gameseng
dc.typebakalářská prácecze
dc.typebachelor thesiseng
dc.contributor.refereeBittner Jiří
theses.degree.disciplinePočítačové hry a grafikacze
theses.degree.grantorkatedra počítačové grafiky a interakcecze
theses.degree.programmeOtevřená informatikacze


Soubory tohoto záznamu








Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam