Modifikace konstrukce vozu pro optimalizaci chování při MPDB nárazovém testu
Modifications of Car Crash Structure for Optimized Mobile Progressive Deformable Barrier Test Performance
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Ladislav Dvořák
Vedoucí práce
Růžička Milan
Oponent práce
Korouš Jan
Studijní obor
Aplikovaná mechanikaStudijní program
Strojní inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
ústav mechaniky, biomechaniky a mechatronikyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Cílem této práce je identifikovat vhodné parametry konstrukce vozu za účelem zlepšení výsledků v nárazovém testu s mobilní progresivně deformovatelnou bariérou (MPDB). Práce prezentuje novou metodiku konsorcia Euro NCAP pro čelní nárazové zkoušky, která má za cíl zajistit lepší chování vozů při vzájemných čelních srážkách. Dále je zkoumáno současné řešení konstrukce deformační zóny a jsou identifikovány nejdůležitější parametry ovlivňující výsledky MPDB nárazové zkoušky. Na základě této analýzy je představeno několik konstrukčních úprav, které jsou následně vyhodnoceny s pomocí explicitní metody konečných prvků. Výsledky jsou porovnány a v závěru jsou formulována i obecná doporučení. The aim of this thesis is to explore possible improvements of the car crash structure to reach better results in the mobile progressive deformable barrier (MPDB) test. This work presents the new Euro NCAP's frontal impact methodology, which encourages manufacturers to achieve better performance of vehicles during car-to-car crashes. Current design of car crash structure is studied and parameters having the strongest influence on the results of the MPDB test are identified. Based on the findings, several design improvements are introduced and evaluated in an explicit FEM solver. Finally, the results are discussed and general suggestions are made.
Kolekce
- Diplomové práce - 12105 [211]