ČVUT DSpace
  • Prohledat DSpace
  • English
  • Přihlásit se
  • English
  • English
Zobrazit záznam 
  •   ČVUT DSpace
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta strojní
  • ústav letadlové techniky
  • Bakalářské práce - 12122
  • Zobrazit záznam
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta strojní
  • ústav letadlové techniky
  • Bakalářské práce - 12122
  • Zobrazit záznam
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Aerodynamická analýza překrytu kabiny rychlostního letounu

Aerodynamic analysis of racing airplane canopy

Typ dokumentu
bakalářská práce
bachelor thesis
Autor
Michael Motygin
Vedoucí práce
Brož František
Oponent práce
Teichman Jiří
Studijní obor
bez oboru
Studijní program
Teoretický základ strojního inženýrství
Instituce přidělující hodnost
ústav letadlové techniky



Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznam
Abstrakt
Cílem této bakalářské práce je analyzovat proudění v okolí překrytu letounu pomocí metod CFD. Před provedením samotného výpočtu jsou definovány základní principy CFD metod a použité výpočetní modely. Poté jsou popsány nejdůležitější parametry nastavení výpočtu v softwaru Ansys Fluent a je provedena aerodynamická analýza. V dalším kroku je navrženo a aerodynamicky analyzováno několik variant překrytu splňující předpoklady pro vyrobitelnost a pro dostatečný výhled pilota. Nakonec je vybrána varianta s nejlepšími aerodynamickými vlastnostmi a nejnižší hmotností.
 
The main purpose of this thesis is to aerodynamically analyse the air flow in the area of the airplane canopy using Computional Fluid Dynamics. Basic principles and mathematical models of the CFD methods are explained. Then the most important settings and parameters in the Ansys Fluent software are defined before the calculation is performed. In the next step the new versions of the canopy are designed, which meet requierements for manufacturing and vision of the pilot. And finally the version with the best aerodynamic properties and with the most lightweight construction is chosen.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/96074
Zobrazit/otevřít
PLNY_TEXT (2.710Mb)
PRILOHA (2.300Mb)
POSUDEK (182.2Kb)
POSUDEK (847.8Kb)
Kolekce
  • Bakalářské práce - 12122 [141]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV
 

 

Užitečné odkazy

ČVUT v PrazeÚstřední knihovna ČVUTO digitální knihovně ČVUTInformační zdrojePodpora studiaPodpora publikování

Procházet

Vše v DSpaceKomunity a kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

Můj účet

Přihlásit se

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV