Zobrazit minimální záznam

Diversion airport selection analysis in selected world polycentric urban areas



dc.contributor.advisorOlexa Peter
dc.contributor.authorTomáš Kříž
dc.date.accessioned2021-06-19T22:51:40Z
dc.date.available2021-06-19T22:51:40Z
dc.date.issued2021-06-19
dc.identifierKOS-980732055605
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/95633
dc.description.abstractPředmětem bakalářské práce “Analýza selekce náhradních cílových letišť ve vybraných světových aglomeracích” je zpracování optimálního postupu výběru náhradních letišť, který může být použit pro optimalizaci plánování letů leteckými provozovateli. Práce analyzuje problematiku diverze letů z různých perspektiv a na jejich základě je navržen algoritmus pro rozhodování při výběru záložních letišť v průběhu plánování. Do algoritmu vstupují provozní a komerční faktory určující vhodnost letiště jako náhradní destinace. Důraz je kladen na ekonomickou vhodnost letiště z hlediska minimalizace nákladů v případě odklonu letu. Tento algoritmus je následně aplikován na vybraná letiště s použitím reálným dat a porovnán se skutečným provozem. Výsledkem práce je optimalizovaný systém výběru náhradního letiště pro případ odklonu od cílové destinace, s možností širší aplikace v případě použití dat sdílených v reálném čase.cze
dc.description.abstractThe subject of the bachelor thesis "Diversion airport selection analysis in selected world polycentric urban areas" is the elaboration of an optimal procedure for the selection of alternate airports, which can be used for the optimization of flight planning by airline operators. The thesis analyses the problematics of flight diversion from different perspectives and based on these factors an algorithm is proposed for decision making in the process of alternate airports selection during the planning process. The algorithm incorporates operational and commercial factors determining the suitability of an airport as an alternate destination. Emphasis is put on the economic suitability of the airport in terms of minimising costs in case of flight diversion. The algorithm is then applied to the selected airports using real data and compared with actual operations. The result of the work is an optimized system for selecting an alternate airport in case of diversion from the destination, with the possibility of wider application and further elaboration when using the real-time shared data.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectDiverze letucze
dc.subjectIndex vhodnosti letištěcze
dc.subjectLetištní datacze
dc.subjectLetové operacecze
dc.subjectAirport dataeng
dc.subjectAirport Suitability Indexeng
dc.subjectFlight diversioneng
dc.subjectFlight operationseng
dc.titleNávrh optimálních nahradních cílových letišť ve vybraných světových aglomeracíchcze
dc.titleDiversion airport selection analysis in selected world polycentric urban areaseng
dc.typebakalářská prácecze
dc.typebachelor thesiseng
dc.contributor.refereeTopková Tereza
theses.degree.disciplineLetecká dopravacze
theses.degree.grantorústav letecké dopravycze
theses.degree.programmeTechnika a technologie v dopravě a spojích 3cze


Soubory tohoto záznamu




Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam