Zobrazit minimální záznam

Knocking intensity evaluation of Formula Student engine



dc.contributor.advisorDoleček Vít
dc.contributor.authorMartin Štarman
dc.date.accessioned2021-06-19T22:51:40Z
dc.date.available2021-06-19T22:51:40Z
dc.date.issued2021-06-19
dc.identifierKOS-982513917705
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/95628
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá vytvořením modelu vyhodnocujícího intenzitu klepání a jeho nastavení reprezentující skutečný motor v motoru Yamaha R6 13S. První část práce je tvořena z rešerše shrnující teoretické poznatky a popisující fenomén klepání, jeho příčiny, metody pro potlačení a samotnou detekci klepání. Druhá část práce obsahuje vyhodnocení dat spalovacích tlaků z měření, kalibraci pomocí genetického algoritmu s cílem vytvoření modelu hoření nejvíce odpovídajícího reálnému průběhu. Model hoření slouží jako základ pro vytvoření modelu vyhodnocujícího intenzitu klepání. Intenzita klepání je vyhodnocena pomocí modelu Douaud&Eyzat a kalibrována na hodnotu 10% nespálené směsi v průběhu průměrného spalovacího cyklu.cze
dc.description.abstractThe bachelor's thesis deals with the creation of a model evaluating the knock intensity and its setting representing the real Yamaha R6 13S engine. The first part of the work consists of a search summarizing theoretical knowledge and describing the phenomenon of knocking, its causes, methods for suppression, and the detection of knocking. The second part of the work contains the data evaluation of combustion pressures from measurements, calibration using a genetic algorithm to create a combustion model most corresponding to the real course. The combustion model serves as a basis for creating a model evaluating the intensity of knocking. The knocking intensity is evaluated using a Douaud&Eyzat model and calibrated to 10% of the unburned mixture during the average combustion cycle.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectFormula Studentcze
dc.subjectklepání motorucze
dc.subjectmodely klepánícze
dc.subjecthořenícze
dc.subjectGT-Suitecze
dc.subjectFormula Studenteng
dc.subjectengine knockeng
dc.subjectknock modelseng
dc.subjectcombustioneng
dc.subjectGT-Suiteeng
dc.titleVyhodnocení intenzity klepání motoru formule Studentcze
dc.titleKnocking intensity evaluation of Formula Student engineeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.typebachelor thesiseng
dc.contributor.refereeRudolf Jan
theses.degree.disciplinebez oborucze
theses.degree.grantorústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelcze
theses.degree.programmeTeoretický základ strojního inženýrstvícze


Soubory tohoto záznamu




Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam