Věnná města českých královen - Digitalizace historického oblečení
Dowry Towns of the Queens of Bohemia - Digitization of historical clothing
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Alena Žižková
Vedoucí práce
Chludil Jiří
Oponent práce
Grulich Petr
Studijní obor
Webové a softwarové inženýrstvíStudijní program
Informatika 2009Instituce přidělující hodnost
katedra softwarového inženýrstvíPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Bakalářská práce se zabývá digitalizací historického oblečení, které je oblékáno na generované postavy. Oblečené postavy budou využity v rámci projektu Věnná města českých královen. Práce analyzuje vývoj historického oblečení od renesance až po secesi a zároveň aktuálně dostupné nástroje, které slouží k úpravě 3D modelů. Dále jsou v práci popsány dvě metody digitalizace historického oblečení, rozdělené podle dostupnosti vstupních informací. Metoda 3D modelování vytváří oblečení z fotografie či náčrtu prostřednictvím simulace oblečení, kterou nabízí nástroj Blender. Druhým vstupem je reálné oblečení, které můžeme vyfotografovat a pomocí principu fotogrammetrie a 3D skenování rekonstruovat jeho 3D model. Některé části metod digitalizace jsou automatizovány zásuvnými moduly do Blenderu. Moduly pomáhají při sešívání oblečení, při vytváření materiálů simulujících specifické látky a při sjednocení materiálů/textur. Moduly jsou podrobeny uživatelskému testování. Bachelor thesis deals with a digitization of historical clothing, which will be worn by generated characters. The characters will be used within the project Dowry Towns of the Queens of Bohemia. The thesis analyses the development of historical clothing from the Renaissance to the Art Nouveau and current available tools for editing a 3D model. Furthermore, the thesis describes two methods of digitization of historical clothing, which are divided into available input data. The 3D modelling method creates clothes from a photo or a sketch through clothing simulation provided by Blender tool. The second input is real piece of clothing, which can be photographed and reconstructed by using the principles of photogrammetry and 3D scanning. Some parts of methods of digitization are automated by plug-ins into Blender. The plug-ins help to sew clothes, create material simulating specific cloth and unify materials/textures. The modules are subjected to user testing.
Kolekce
- Bakalářské práce - 18102 [1724]