Globální osvětlovací modely
Global Illumination Methods
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Matěj Hoffmann
Vedoucí práce
Richtr Radek
Oponent práce
Chludil Jiří
Studijní obor
Webové a softwarové inženýrstvíStudijní program
Informatika 2009Instituce přidělující hodnost
katedra softwarového inženýrstvíPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato práce se zabývá teorií přenosu světla a metodami řešícími globální osvětlování a následné implementaci jedné z těchto metod. V první části se práce nejprve věnuje teoretickým podkladům z oblasti počítačové grafiky, matematiky a fyziky. Pomocí těchto poznatků je následně vysvětlena problematika umělé syntézy obrazu a jsou ukázány metody pro její řešení. Důraz je kladen především na řešení zobrazovací rovnice pomocí metody Monte Carlo a různých optimalizačních prvků. V závěrečné části se práce věnuje implementaci vlastního renderovacího systému založeném na algoritmu path tracing. This work is focused on the theory of light transportation and the globall illumination methodes and the subsequent implementation of one of them. The first part of the thesis deals with the theoretical background in the field of computer graphics, mathematics and physics. With the help of this knowledge, the issue of artificial image synthesis is then explained and methodes on how to solve it are presented. Emphasis is placed primarily on solving the rendering equation using Monte Carlo integration and various optimization elements. The final part of the thesis deals with the implementation of the own rendering system based on the path tracing algorithm.
Kolekce
- Bakalářské práce - 18102 [1734]