Optimalizace vyplachování dvoudobého spalovacího motoru spojením 1-D a 3-D CFD přístupu
Optimization of 2-stroke ICE scavenging process while combining 1-D and 3-D CFD approach
dc.contributor.advisor | Vítek Oldřich | |
dc.contributor.author | Jan Rudolf | |
dc.date.accessioned | 2021-02-24T11:52:32Z | |
dc.date.available | 2021-02-24T11:52:32Z | |
dc.date.issued | 2021-02-06 | |
dc.identifier | KOS-985499147605 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10467/93413 | |
dc.description.abstract | Tato práce se zabývá optimalizací vyplachování dvoudobého zážehového spalovacího motoru o zdvihovém objemu 528 cm3. Prototyp určený k optimalizaci vychází z návrhu pana Ing. Králíka, který nahrazuje konvenční dmychadlo dvoudobého motoru externím pístovým dmychadlem. Cílem práce bylo seznámení se s problematikou kombinace 1D a 3D přístupu pro modelování spalovacích motorů a za pomoci kalibrovaných modelů provést optimalizaci. | cze |
dc.description.abstract | This thesis deals with a design of an optimalization of a two-stroke ICE with a cylinder capacity 528 ccm. The prototype which is used for the optimalization is based on Ing. Kralik’s design which changes the conventional blower of the two-stroke engine for external piston blower. The aim of this thesis is to find out the issues of combining 1-D and 3-D CFD approach for modeling internal combustion engines and to use calibrated models for optimalization. | eng |
dc.publisher | České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum. | cze |
dc.publisher | Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre. | eng |
dc.rights | A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | eng |
dc.rights | Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | cze |
dc.subject | optimalizace | cze |
dc.subject | dvoutaktní | cze |
dc.subject | motor | cze |
dc.subject | dmychadlo | cze |
dc.subject | vyplachování | cze |
dc.subject | optimalization | eng |
dc.subject | two-stroke | eng |
dc.subject | engine | eng |
dc.subject | blower | eng |
dc.subject | scavenging | eng |
dc.subject | GT Power | eng |
dc.subject | FIRE | eng |
dc.title | Optimalizace vyplachování dvoudobého spalovacího motoru spojením 1-D a 3-D CFD přístupu | cze |
dc.title | Optimization of 2-stroke ICE scavenging process while combining 1-D and 3-D CFD approach | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.type | master thesis | eng |
dc.contributor.referee | Navrátil Jiří | |
theses.degree.discipline | Dopravní, letadlová a transportní technika | cze |
theses.degree.grantor | ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidel | cze |
theses.degree.programme | Strojní inženýrství | cze |
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
-
Diplomové práce - 12120 [429]