Modernizace historického modelu letounu
Modernization of the Vintage Aircraft Model
dc.contributor.advisor | Prokop Petr | |
dc.contributor.author | Štěpán Bekárek | |
dc.date.accessioned | 2021-02-04T23:51:29Z | |
dc.date.available | 2021-02-04T23:51:29Z | |
dc.date.issued | 2021-02-04 | |
dc.identifier | KOS-878589534605 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10467/93181 | |
dc.description.abstract | Tato práce má za úkol modernizovat RC model ALFA z roku 1959 za účelem vytvoření cvičného modelu. Z původního modelu byl zachován tvar a konstrukce trupu, křídla byla nahrazena modernějším řešením, celý model byl zjednodušen, zvětšen a vzhledem k plánovanému užití jako cvičný model místy vyztužen. V rámci práce byl proveden základní aerodynamický výpočet letadla a samozřejmě došlo i k přidání ovládání dalších prvků jako výškového kormidla a křidélka. Jako pohon byl zvolen elektromotor a byla také vybrána vhodná baterie. V práci je proveden i rozbor rozložení hmotnosti letounu se všemi elektronickými součástkami. Ze známých parametrů byla stanovena doba letu. Byl proveden pevnostní výpočet křídla. V rámci práce byl dokončen model v Autodesk Inventoru, jehož původní verze vznikla v rámci předmětu Úvod do aplikované mechaniky. | cze |
dc.description.abstract | This work aims to modernize the RC model ALFA from 1959 in order to find a training model. From the original model, the shape and construction of the fuselage was preserved, the wings were changed in a more modern way. The whole model was simplified, enlarged and due to the intended use reinforced. As part of the work, a basic aerodynamic calculation of the aircraft was performed and of course, the control of other elements such as the elevator rudder and ailerons was added. The electric motor was selected as the drive and the battery was selected. The work also analyzes the weight distribution of the aircraft with all electronic components. The endurance in air was determined from the known parameters. The strength calculation of the wing was proved. As part of the work, the model was completed in Autodesk Inventor. The original version was created within the subject Introduction to Applied Mechanics. | eng |
dc.publisher | České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum. | cze |
dc.publisher | Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre. | eng |
dc.rights | A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | eng |
dc.rights | Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | cze |
dc.subject | Modernizace historického modelu | cze |
dc.subject | aerodynamický výpočet | cze |
dc.subject | doba letu | cze |
dc.subject | těžiště modelu | cze |
dc.subject | pevnostní výpočet hlavního nosníku | cze |
dc.subject | Modernization of the Vintage Aircraft Model | eng |
dc.subject | aerodynamic calculation | eng |
dc.subject | flight time | eng |
dc.subject | center of gravity | eng |
dc.subject | strength calculation of the main beam | eng |
dc.title | Modernizace historického modelu letounu | cze |
dc.title | Modernization of the Vintage Aircraft Model | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.type | bachelor thesis | eng |
dc.contributor.referee | Nožička Jiří | |
theses.degree.discipline | bez oboru | cze |
theses.degree.grantor | ústav mechaniky tekutin a termodynamiky | cze |
theses.degree.programme | Teoretický základ strojního inženýrství | cze |
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
-
Bakalářské práce - 12112 [109]