Emise výfukových plynů používaných motocyklů
Exhaust emissions from in-use motorcycles
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Antonín Voldřich
Vedoucí práce
Vojtíšek Michal
Oponent práce
Pechout Martin
Studijní obor
Advanced PowertrainsStudijní program
Master of Automotive EngineeringInstituce přidělující hodnost
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Cílem práce bylo charakterizovat emise regulovaných a neregulovaných látek z výfukových plynů dvou používaných motocyklů. Pro každý motocykl byla provedena doběhová zkouška, jejímž cílem bylo stanovení jízdních odporů. Tyto odpory byly použity pro správné nastavení válcového dynamometru na válcové zkušebně tak, aby simulovaly stejné podmínky jako při reálném provozu obou motocyklů. Bylo provedeno měření průtoku výfukových plynů, plynných emisí regulovaných i neregulovaných látek a stanovení základních parametrů částicových emisí jako je počet částic PN a jejich hmotnost PM. The goal of the thesis was to characterize the emissions of regulated and basic unregulated pollutants from two in-use motorcycles. For each motorcycle, coast-down data were obtained on a suitable test track to determine the road losses, a chassis dynamometer was set to mimic the aerodynamic drag, rolling resistance and other losses, and an exhaust sampling system was installed to allow measurement of exhaust flow, concentrations of gaseous pollutants and key properties of particulate matter such as total particle number or particle size distribution.
Kolekce
- Diplomové práce - 12120 [430]