ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • Czech Technical University in Prague
  • Masaryk Institute of Advanced Studies
  • Department of Bachelor Pedagogical Study
  • Master Theses - 32151
  • View Item
  • Czech Technical University in Prague
  • Masaryk Institute of Advanced Studies
  • Department of Bachelor Pedagogical Study
  • Master Theses - 32151
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Psychologie reklamy a její využití pro podporu image organizace

Advertising Psychology and Its Use To Support The Organization´s Image

Type of document
diplomová práce
master thesis
Author
Filip Rakovan
Supervisor
Mynaříková Lenka
Opponent
Jirkovská Blanka
Field of study
Projektové řízení inovací v podniku
Study program
Řízení rozvojových projektů
Institutions assigning rank
institut pedagogických a psychologických studií



Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Tato diplomová práce je zaměřena na problematiku image organizace a využití psychologie reklamy pro její podporu. Tato práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Cílem teoretické je vymezení základních pojmů v oblasti marketingu, psychologie reklamy a image. V praktické části je využito několik výzkumných technik, pomocí kterých je autor schopen odpovědět na výzkumné otázky. Byla analyzována image organizace a ke konci praktické části byly poskytnuty návrhy a doporučení pro vybranou organizaci s využitím psychologie reklamy. Byly sepsány také změny, které se udály na základě této diplomové práce, které mají vliv na pozitivní image organizace.
 
This diploma thesis is focused on the issue of the image of the organization and the use of advertising psychology to support it. This work is divided into theoretical and practical part. The aim of the theoretical part is to define the basic concepts in the field of marketing, psychology of advertising and image. In the practical part, several research techniques are used, with which the author is able to answer research questions. The image of the organization was analysed and at the end of the practical part, suggestions and recommendations were provided for the organization that had been selected, using the psychology of advertising. Changes had been also mentioned, which took place based on this diploma thesis, which affect the positive image of the organization.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/90639
View/Open
PLNY_TEXT (7.195Mb)
PRILOHA (1.118Mb)
POSUDEK (658.0Kb)
POSUDEK (383.7Kb)
Collections
  • Diplomové práce - 32151 [24]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV