Návrh algoritmů pro identifikaci letových manévrů
Algorithms Proposal for the Identification of Flight Maneuvers
dc.contributor.advisor | Socha Vladimír | |
dc.contributor.author | Adam Oliva | |
dc.date.accessioned | 2020-09-06T22:51:27Z | |
dc.date.available | 2020-09-06T22:51:27Z | |
dc.date.issued | 2020-09-06 | |
dc.identifier | KOS-780129228605 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10467/90536 | |
dc.description.abstract | Již dlouhou dobu probíhá vyhodnocování všech letů dle naměřených parametrů za účelem odhalení nových rizik a zlepšení bezpečnosti. V poslední době našla analýza letových dat další uplatnění, a to v konceptu nazvaném Evidence-based Training. Výcvik na základě dat však stále není uplatňován během počátečního výcviku v leteckých školách, přestože moderní systémy jsou schopné zaznamenávat mnoho letových parametrů i v letadlech všeobecného letectví. Na základě analýzy současného stavu existuje mnoho studií zabývajících se zpracováním dat z civilních letadel. Málo studií se však dosud zabývalo i vytvořením algoritmů k analýze dat všeobecného letectví. Z tohoto důvodu byla v programovém prostředí Matlab navržena sada algoritmů sloužící ke zpracování letových dat z přístroje Garmin G1000 a k identifikaci základních letových manévrů. Využita jsou i data z vytvořené databáze letišť. Podrobný grafický popis řešení doplňuje návrh grafického uživatelského rozhraní. Validace řešení a představené výsledky dokazují odolnost proti chybám a správnou detekci manévrů vzletu, přistání a mezipřistání i s přiřazením příslušných letišť. Navržený software může být dále rozvíjen k identifikaci a vyhodnocení dalších letových manévrů a může sloužit jako prostředek využívaný v leteckých školách ke zvýšení objektivity leteckého výcviku. | cze |
dc.description.abstract | All flights have been evaluated already for a long time according to the measured parameters in order to detect new risks and improve safety. Recently, the analysis of flight data has found further application in a concept called Evidence-based Training. However, data-based training is still not applied during initial training in flight schools, although modern systems are able to record many flight parameters even in general aviation aircraft. Based on an analysis of the current situation, there are several studies dealing with the processing of data from civil aircraft, but, only few studies have so far dealt with the development of algorithms for the analysis of general aviation data. For this reason, a set of algorithms was designed in the Matlab software environment to process flight data from the Garmin G1000 and to identify basic flight maneuvers. Data from the created airport database are also used. A detailed graphical description of the solution complements the design of the graphical user interface. The validation of the solution and the presented results prove the resistance to errors and the correct detection of take-off, landing and stopover maneuvers, as well as the assignment of the relevant airports. The proposed software can be further developed to identify and evaluate additional flight maneuvers and can serve as a tool used in flight schools to increase the objectivity of flight training. | eng |
dc.publisher | České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum. | cze |
dc.publisher | Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre. | eng |
dc.rights | A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | eng |
dc.rights | Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | cze |
dc.subject | analýza letových dat | cze |
dc.subject | identifikace letových manévrů | cze |
dc.subject | letecký výcvik | cze |
dc.subject | algoritmy pro zpracování letových dat | cze |
dc.subject | flight data analysis | eng |
dc.subject | identification of flight maneuvers | eng |
dc.subject | flight training | eng |
dc.subject | algorithms for flight data analysis | eng |
dc.title | Návrh algoritmů pro identifikaci letových manévrů | cze |
dc.title | Algorithms Proposal for the Identification of Flight Maneuvers | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.type | bachelor thesis | eng |
dc.contributor.referee | Pecho Pavel | |
theses.degree.discipline | Letecká doprava | cze |
theses.degree.grantor | ústav letecké dopravy | cze |
theses.degree.programme | Technika a technologie v dopravě a spojích | cze |
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
-
Bakalářské práce - 16121 [708]