Návhr přistávacího zařízení rychlostního letounu
Design of landing gear for racing airplane
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Klára Osičková
Vedoucí práce
Brabec Jiří
Oponent práce
Barák Karel
Studijní obor
bez oboruStudijní program
Teoretický základ strojního inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
ústav letadlové technikyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem hlavní části ostruhového podvozku rychlostního letounu. První část práce popisuje dříve vypracovaný geometrický návrh podvozku a vliv aerodynamických krytů podvozku na snížení aerodynamického odporu. V druhé části práce jsou vybrány jednotlivé součásti kola podvozku a vypracován postup výpočtu aerodynamického odporu působícího na podvozek. Také byl proveden výpočet zatížení podvozku, který umožnil předběžné dimenzování podvozkové nohy. V závěrečné části práce je pak na základě hmotového rozboru stanovena celková hmotnost podvozku. The bachelor thesis deals with the proposal of the main part of a landing gear with a tailwheel of a racing airplane. The first part of the thesis describes a previously developed geometric proposal of the landing gear and the influence of aerodynamic covers of the landing gear on the reduction of the aerodynamic drag. In the second part of the thesis, components of a landing gear wheel are selected and a procedure for calculating the aerodynamic drag acting on the landing gear is developed. Calculation of the landing gear load was also performed, which allowed a preliminary sizing of the landing gear leg. In the final part of the thesis, the total weight of the landing gear is determined on the basis of mass analysis.
Kolekce
- Bakalářské práce - 12122 [126]